Gå til innhold

HPZE4417EA


deo123

Anbefalte innlegg

Siden jeg skal bruke denne maskinen til presentasjoner, trenger jeg virkelig S-VIDEO utgangen, og at den skal funke skikkelig.

 

Det er en TV-ut knapp på maskinen, som såklart ikke funker.

 

Jeg aktiverer utgangen via driveren. Setter den på PAL-B. Det funker dårlig, det er veldig sjelden jeg får farger, og de få gangene er bildet utrolig dårlig. Det er STORE forstyrrelser på alle linjene horisontalt og vertikalt.

 

Har prøvd på to tv apparater og en video.

 

Har noen andre med denne maskinen eller samme chipset, ATI Radeon IGP320, samme problem?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
  • 1 måned senere...

Hei! jeg er ny her og lette etter informasjon om ze4417ea og tilkobling til tv. Det fant jeg, men ikke akkurat det jeg var ute etter. Jeg kjøpte maskina for et par måneder siden og har ikke fått tv-tilkoblingen til å funke. Problemet er to-delt:

 

1. Svart/hvitt bilde. Tydeligvis ikke uvanlig, men jeg prøvde pc'en på en annen tv og fikk fiine farger der! Bruker Pal-B og S-video kabel. Skal prøve en annen kabel etter tips i dette forumet. Håper det funker (har lite lyst til å kjøpe ny tv :ermm: ).

 

2. Får ikke vist DVD-film på tv. :no: På tv-skjermen vises kun pc'ens skrivebord og en svart rute der filmen vises på pc'en. Muligens bare innstillinger i DVD-programmet, men jeg finner ikke ut av det! Bruker det medfølgende programmet, Sonic MyDVD tror jeg det heter.

 

Takknemlig for forslag til løsning av problemet!

Lenke til kommentar

Hei!

 

Ikke mye respons her, gitt. Men jeg skjønner at emnet er utdebattert. Når jeg endelig kom igjennom med et søk på forumet i går kveld så fant jeg jo masse om temaet sort/hvitt bilde på tv. Beklager derfor at jeg ripper opp i gamle nyheter, men det er ikke så enkelt å finne fram for en som er ny på forumet når søkefunksjonen ikke virker ;) !

 

En god nyhet er at jeg tilslutt fant ut av s/h-problemet. Det var instillinger på tv'n som skulle til (etter tips fra forumet). AV-kanalen jeg brukte måtte stilles til S-video. Så nå er det glade farger også på tv'n :thumbs: !

 

Neste utfordring er å få vist DVD-film på tv'n istedet for at tv-skjermen er svart når jeg snurrer film på pc'n. Kan det ha noe med driver å gjøre? Noen som tror/vet noe? Jeg tenkte jeg skulle bruke julen til å se litt på film :wow:

Lenke til kommentar

For å se DVD (eller andre filmer) på TVen må du sette TVen som hovedskjerm. Det gjør i kontrollpanelet for skjermkortet der du har bilde av vanlig TV, LCD skjermen og en vanlig CRT monitor. Setter du TVen som nr 1 skal det fungere.

 

Har slitt med samme problemene selv, men etter at jeg gjorde dette (med hjelp fra forumet) så virker alt. Bruker bare en vanlig billig S-VHS kabel fra Clas Ohlson, men jeg synes at kvaliteten på TV bildet er bedre fra min HPZE4278 enn det er fra min stasjonære med et ASSUS Gf4 Ti4400.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...