Gå til innhold

Maskinen tar sikringen i huset


Anbefalte innlegg

I dag fikk jeg et merkelig problem.

Maskinen slår seg plutselig av og tar med seg sikringen på kursen den står på.

Jeg har nå koblet PC'n til en jordet kontakt og nå fungerer alt slik det skal.

Noen som har noen tips angående hvor feilen kan ligge? Er det PSU? For mye støv i kabinettet? osv...

 

Takker for alle tips.

Endret av christt
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det kan selvfølgelig være overbelastning. Kanskje en varmovn som ikke har stått på tidligere (eller på et lavere nivå), og når termostaten kobler seg inn så overbelaster den kursen? Et kjøleskap? En fryser?

 

Ellers kan det være en kortslutning i strømkabelen som går til PC'n/skjermen, som ikke viser seg uten at kabelen ligger i en bestemt posisjon. Det ser du fort hvis du har mulighet til å teste andre strømkabler.

 

Hadde det vært noe problem med PSU, så vil jeg anta at problemet ville eksistere uansett hvilken kurs du kobler PC'n til.

Lenke til kommentar

Har du flere enheter koblet til samme kurs, som du slår på samtidig med datamaskinen, f.eks at du benytter en forgreiner med egen hovedbryter. I så tilfelle så går det for høy startstrøm i det du skrur på bryteren(e), det fikser du ved å skru på evt hver forgrener inviduelt, og ikke tilnermet samtidig. Eller du kan (få en eletriker til å) skifte ut øverstrømsvernet som er litt tregere, men det er vel heller uaktuelt, men det kan også vere andre grunner til at dette skjer også, det er ikke så lett å si...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...