Gå til innhold
Spørsmål om helse? Still spørsmål anonymt her ×
Husk at de som svarer ikke nødvendigvis er helsefaglig personell. Ta kontakt med fastlege ved bekymringer!

Jeg har kne problemer, Lege sendt meg til DPS!


poplolo

Anbefalte innlegg

Hei

 

er det noe som har tips ,

 

jeg har kneet problemer på venstre side, jeg kan ikke bøye kneet

også kan ikke går på trappen eller sitte lenge .

 

nesten 9 måneder jeg hadde det, jeg har snakket med min fastlege og han hver gang sier vi kan ikke operere det akkurat NÅ.

 

 

 

etter lang ventetiden , i dag legen henviset meg til DPS .

og det er litt rart,

 

er det må jeg gå der til DPS for behandling eller hva ?

 

 

Kunne noe av dere hjelpe meg ,

 

 

takk

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det er ingen grunn å henvise noen til Distrikts Psykiatrisk Senter for kneproblemer alene.

Enten er henvisningen feilsendt, eller så er din fastlege selv moden for DPS, eller så er det noe du ikke forteller / ikke har innsikt i selv.

 

Vet du hva legen har skrevet i henvisningen til DPS?

Hvorfor tror du han har sendt henvisning til DPS?

Er du uenig i at det er sendt en henvisning til DPS?

Lenke til kommentar

Det er ingen grunn å henvise noen til Distrikts Psykiatrisk Senter for kneproblemer alene.

Enten er henvisningen feilsendt, eller så er din fastlege selv moden for DPS, eller så er det noe du ikke forteller / ikke har innsikt i selv.

 

Vet du hva legen har skrevet i henvisningen til DPS?

Hvorfor tror du han har sendt henvisning til DPS?

Er du uenig i at det er sendt en henvisning til DPS?

 

 

 

 

Takk for svar !

 

Jeg bedt han å gi kopi av det som han skrevet , Men han sa at han sender den selv .

så jeg bare vente en time fra DPS.

det er alt

 

etter nesten 1 år problemer i kneet , ha nektet å operere kneet

 

 

Lenke til kommentar

Det er ingen grunn å henvise noen til Distrikts Psykiatrisk Senter for kneproblemer alene.

Enten er henvisningen feilsendt, eller så er din fastlege selv moden for DPS, eller så er det noe du ikke forteller / ikke har innsikt i selv.

 

Vet du hva legen har skrevet i henvisningen til DPS?

Hvorfor tror du han har sendt henvisning til DPS?

Er du uenig i at det er sendt en henvisning til DPS?

 

 

 

da jeg kommet hos legen pga kneet problemer , jeg kommet rett fra jobben og jeg har ikke noe å gjemte for deg .

 

Jeg sier sant . DPS er ikke for kneet og derfor jeg spurte dere om hvis noen av dere har en tips.

Lenke til kommentar

Høres merkelig ut at legen din sender deg til DPS (med mindre han tenker at dette er psykisk - det kan ikke vi vite). Men samtidig så er det ikke slike ting almennpraktiserende leger har mest kunnskap om (altså om kneet ditt).

 

Det naturlige er på ingen måte at du går direkte fra fastlegen din og til operasjonsbordet. Om du faktisk har kneproblemer burde du blitt henvist til en fysioterapaut eller en ortoped, der ville du fått en god vurdering og antakelig testet ut endel øvelser over tid, før de igjen evnt. kan vudere å sende deg videre til operasjon (om det da fortsatt er nødvendig). Så sånn sett så kan jeg forstå legen din om du kommer direkte til han og kun maser om operasjon.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Høres merkelig ut at legen din sender deg til DPS (med mindre han tenker at dette er psykisk - det kan ikke vi vite). Men samtidig så er det ikke slike ting almennpraktiserende leger har mest kunnskap om (altså om kneet ditt).

 

Det naturlige er på ingen måte at du går direkte fra fastlegen din og til operasjonsbordet. Om du faktisk har kneproblemer burde du blitt henvist til en fysioterapaut eller en ortoped, der ville du fått en god vurdering og antakelig testet ut endel øvelser over tid, før de igjen evnt. kan vudere å sende deg videre til operasjon (om det da fortsatt er nødvendig). Så sånn sett så kan jeg forstå legen din om du kommer direkte til han og kun maser om operasjon.

 

 

 

Nei , jeg var hos fysioterapaut og en ortoped

 

min fastlege sendt meg første til en ortoped deretter rett til fysioterapaut.

men etter det fysioterapaut sendt meg tilbake til min fastlege

 

så legen min sende meg til Unicare , og de også sende meg tilbake til legen min

 

Kneet forsetter plager og kunne ikke bøyer det .

 

jeg er sykmeldt 100% fra jobben. Legen sa Nav vil ha det !!

 

Dette som jeg ikke forstår hva er sammenhengen mellom DPS og kneet problemer ?

Lenke til kommentar

Legen antar vel at du ikke har noen problemer egentlig, siden ortoped, fysio, osv, ikke har funnet noe galt?

Finnes nok av hypokondere (tror jeg), så leger går vel litt lei til tider.

Du kan ikke rette ut kneet? Smerter? Lyder?

 

Kan ikke bøyer kneet , og har vondt , Lyder (knitring)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...