Gå til innhold

Mistet kaffe i maskinen - tastaturet oppfører seg merkelig?


Anbefalte innlegg

Heisann! Under dagens morgenkaffe klarte jeg å søle noen dråper på tastaturet til min aldrende Asus.

 

Jeg skrudde av ganske kjapt og tørket det som låg synlig. Når jeg skrudde på igjen var det tydelig noe feil, feks da jeg trykte på C kom det opp "c0jp" eller noe i den duren. Flere av knappene oppførte seg merkelig og knappen for å stille lyd opp/ned var på 3 av Fn knappene.

 

Jeg tørket den under varmepumpen etpar timer og den fungerte smertefritt i 10 minutter så hengte "C" knappen seg opp og skrev "C" ukontrollerbart.

 

Den står nå til tørk igjen, men lurte på om dette er vanlig med kaffe i tastaturet og eventuelt om noen har tips til hva jeg kan gjøre - eventuelt om PCen har sett sine siste stunder?

Endret av Winydancer
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Muligens kortsluttning i tastaturet, med siden det fungerte smertefritt i 10 minutter, så er det nok bare kaffien som har havnet bak knappene på tastaturet. Prøv å ta ut knappene og rens med q-tips.

 

Eventuelt bestill et nytt tastatur.

Tror ikke jeg spanderer nytt tastatur på denne PCen, men kan prøve å ta ut knappene og rense. Bare å "knekke" de opp?

Lenke til kommentar

Vel, som forventet så skapte du først en del målefeil med flytende væske. Etter litt tørking så blir det klistrete og ting henger seg opp.

Det kan hende du får gjort noe med å bryte opp de tastene rundt der du sølte, men ofte kan det trenge inn steder hvor du ikke har noen kontroll, samt det faktum at det ikke var vann, men kaffe. Så du er egentlig nødt å vaske det bort på et vis.

 

Anbefaler dog å fjerne tastaturet fra maskinen om du skal vaske noe. Samt påse at du lettere kan se at det ikke er noe væske på baksiden av tastaturet.

 

I verste fall, hvor du ikke får fikset det så er siste løsning å vaske tastaturet skikkelig med vann. Men krever naturlig at tastaturet er fjernet, og at det blir tørket skikkelig (ovn på lav temp / varmepumpe over minst en dag eller to)

Lenke til kommentar

Vel, som forventet så skapte du først en del målefeil med flytende væske. Etter litt tørking så blir det klistrete og ting henger seg opp.

 

Det kan hende du får gjort noe med å bryte opp de tastene rundt der du sølte, men ofte kan det trenge inn steder hvor du ikke har noen kontroll, samt det faktum at det ikke var vann, men kaffe. Så du er egentlig nødt å vaske det bort på et vis.

 

Anbefaler dog å fjerne tastaturet fra maskinen om du skal vaske noe. Samt påse at du lettere kan se at det ikke er noe væske på baksiden av tastaturet.

 

I verste fall, hvor du ikke får fikset det så er siste løsning å vaske tastaturet skikkelig med vann. Men krever naturlig at tastaturet er fjernet, og at det blir tørket skikkelig (ovn på lav temp / varmepumpe over minst en dag eller to)

Takk for svar!

De har lagt ved varmepumpe i ca 10 timer, og det virker å være greit. Etpar taster som ikke vil virke som "n", samtidig som b sitter seg fast av og til. Satser på det virker etpar uker til jeg har bedre økoomi! :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...