Gå til innhold

NAS for Plex and Time Machine etc


Anbefalte innlegg

Det henrikkrox beskriver her er en av de store fordelene med en NAS. Du får også samme funksjonalitet på en Qnap uten å jobbe veldig mye for det. De stötter også airplay så om du skal höre på musikk via f.eks en Apple TV eller lignende er det mer eller mindre rett ut av boksen.

 

Når det gjelder RAID diskusjonen så ser jeg ikke noe poeng å fortsette med den a vi ikke kommer til å bli enige der ;) JEg sverger til RAID6 selv da det på en Qnap gir en ytelse som overgår det jeg har sett på en JBOD variant og som i en del sammenhenger kan komme godt med (dog snakker jeg her om 869 pro med bundlng av 2 GbE linker.

 

Men alt kommer her tilbake til hva trådstarter önsker: Vil han ha noe som virker rett ut av boksen eller vil han shoppe komponenter og fikle med oppsettet selv i etterkant? i det förste alternativet gå for en NAS (men unngå variantene med ARM prosessor da de vil slite med transkoding og Plex er ikke tilgjenglig på alle av de), i det andre alternativet, sett i gang og shop, men jeg hadde her selv gått for en teknologi som faktisk er gjennomprövd av enterprise segmentene, type zfs eller HW raid lösninger for ytelse/sikkerhet.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...