Gå til innhold

Vannkjøling Ek Coolstream Kjøling Sp120 vifter.


haakkern

Anbefalte innlegg

Et relatift enkelt spørsmål men om det er lett og svare på aner jeg ikke.

har jo en EK-CoolStream PE 360 (Triple) og jeg har hatt vifter i topp av kabinettet som dro luft igjennom og fikk ca 24,3 grader på min i7 under ingen load nesten. hadde ca 27 grader på load. Så plukket jeg ned igjen bestile noe flere overganger og nå er siste test runde før fast motering. så da lurte jeg bare på hva som er mest effektivt? mange som har erfaringer med dette? eller?

 

1: Hvor ville dere hatt viftene ? Blåsende fra under radiatoren og igjennom ?

 

2: Eller i topp av kabinettet og dra luft igjennom ?

 

post-215786-0-27810800-1408275162_thumb.jpg

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Alternativ 1 (push) er muligens margianlt mer effektivt (mhp temps), men en fordel med alternativ 2 (pull) er at det du måtte ha/få av støv i kabinettet ditt vil legge seg på en naken radiatoren, som gjør det enklere å rengjøre. Står viftene i push, vil støvet legge seg mellom viften og radiatoren, og gjør det mer knot å rengjøre.

 

Så jeg ville satt dem i pull, for enkel rengjøring.

 

PS: 23/27 grader høres ikke riktig ut. Enten har du det ekstremt kaldt i huset ditt, ellers stresser du ikke maskinen i det hele tatt.

Endret av Kyrre S.
Lenke til kommentar

Alternativ 1 (push) er muligens margianlt mer effektivt (mhp temps), men en fordel med alternativ 2 (pull) er at det du måtte ha/få av støv i kabinettet ditt vil legge seg på en naken radiatoren, som gjør det enklere å rengjøre. Står viftene i push, vil støvet legge seg mellom viften og radiatoren, og gjør det mer knot å rengjøre.

 

Så jeg ville satt dem i pull, for enkel rengjøring.

 

PS: 23/27 grader høres ikke riktig ut. Enten har du det ekstremt kaldt i huset ditt, ellers stresser du ikke maskinen i det hele tatt.

 

 

 

Det skal sies at det jeg spiller ikke krever noe stress og jeg har ikke stresset den noe.. Satte den på en turture test i prime men lot den ikke kjøre noe særlig over tid. noen forslag til gode stress tester? som jeg kan gjøre over tid? men jeg liker og ha det kaldt da på rommet! kan være det også.

 

post-215786-0-05567700-1408284063_thumb.jpg

Endret av haakkern
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...