Gå til innhold

Ny laptop. Tenker MacBook, hva er alternativene?


kri2rs1

Anbefalte innlegg

Hei. Jeg fikk spørsmål fra svogeren min om hvilken laptop han bør kjøpe seg. Han har disse ønskene:

 

"Vil ha en pc som er kjapp, både som maskin og mot nett."

"Er så lei av trege maskiner"
Laptopen skal brukes til Internett, Office-ting, musikk, bilder og video, av en familie på 5. Pris 10-15 tusen (litt slingring her tror jeg). Han har en ekstern disk, så lagringsplass er ikke et must i tillegg til SSD.
Etter å ha sett litt så synes jeg mer og mer peker på en 15" Macbook Pro Retina. Den har god skjerm, ytelse(?), SSD. Uten at de er spesialisert på gaming. Men den koster jo skjorta for det. Hvilke alternativer bør jeg også vurdere?
  • Dell XPS ser spennende ut, noen erfaringer?
  • Lenovo? Litt kjedelige kanskje, men robust mtp. at de har barn.
  • Har Multicom noen alternativer, eller er det bare gaming-pc'er?
  • ... ?
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Dell XPS 15 fikk skryt hos Notebookcheck da de testet den, spesielt skjermen var meget bra, En bruker test av den finner du på denne siden.

Dyreste modellen, XPS 15-1930 koster 16 490 kr, men kommer med 512 GB SSD, QHD skjerm (3200x1800), 16 GB RAM, har meget god bygge kvalitet i karbon og aluminium, veier ca 2 kg. Jeg kan kort sagt ikke finne mye negativt om XPS'en. Eneste kan være at den er litt dyr og kan bli varm under spilling. Men skal de ikke spille noe, er dette en meget bra laptop. Batteritid er også et pluss, ca 8,5 timer med wifi og surfing.

 

Lenovo har bra laptoper, dessverre har mange av "forbruker" laptopene en heller dårlig skjerm. Ellers er det vel ikke så mye å utsette på dem.

 

Multicom, tja, det jeg kan si om dem er at de har en tendens til å støye en del pluss at noen av dem har ikke verdens beste skjermer. Multicom sine laptoper er som regel "barebone" Clevo eller MSI.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...