Gå til innhold

sesjon del 2 teoretiske tester spørsmål


An0306

Anbefalte innlegg

Hei!

 

Lurte bare på om noen her kunne gi noen eksempler på de forskjellige teoretiske testene på sesjon del 2. Er iq-testene like som de på mensa sin side? og må man være "smart" for å få 5/9 på disse?

 

lurer også på om det skal mye til for å få dårlig score. Jeg fikk 3'er i matte og på mensa sin test scoret jeg 112. En karriere i forsvaret hadde vært supert, men da er det de teoretiske testene som hindrer meg.

 

Takk for svar :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Husker ikke lenger navnene på testene. Jeg tok mensa-testen på forhånd, og det var ingen like oppgaver på "IQ-testen", så det hjelper nok ikke å forberede seg der. Karakteren 5 skal være gjennomsnittet i befolkningen.

 

Matematikk-testen bestod utelukkende av tekstoppgaver, type "Kari har 5 epler og gir 2 epler til Trond. Hvor mange har hun gitt vekk?" hvor nivået stiger utover testen. Selv med R-matte slet jeg med de siste.

 

Ordforståelses-testen inneholder en rekke ord du skal finne synonym til, og selv om jeg ser på meg selv som belest så var det flere jeg ikke kunne her.

 

Utifra hvordan du skriver vil jeg fastslå at du klarer kravet med glans, ingenting å bekymre seg for! :)

Lenke til kommentar

Husker ikke lenger navnene på testene. Jeg tok mensa-testen på forhånd, og det var ingen like oppgaver på "IQ-testen", så det hjelper nok ikke å forberede seg der. Karakteren 5 skal være gjennomsnittet i befolkningen.

 

Matematikk-testen bestod utelukkende av tekstoppgaver, type "Kari har 5 epler og gir 2 epler til Trond. Hvor mange har hun gitt vekk?" hvor nivået stiger utover testen. Selv med R-matte slet jeg med de siste.

 

Ordforståelses-testen inneholder en rekke ord du skal finne synonym til, og selv om jeg ser på meg selv som belest så var det flere jeg ikke kunne her.

 

Utifra hvordan du skriver vil jeg fastslå at du klarer kravet med glans, ingenting å bekymre seg for! :)

 

Tusen takk for hjelpsomt svar! Ser på meg selv som "average" når det kommer til å bruke hjernen. Men hvis man skulle få en lavere score enn 5, er det da andre karrieremuligheter i forsvaret? har sett på grenader, men det virker ikke som om man kan få en karriere ut av det.. eller tar jeg feil?

Lenke til kommentar

Husker vi hadde tre tester når jeg var på sesjon: matematikk, logikk og ordforståelse/synonymer. Oppgavene øker i vanskelighetsgrad og du har begrenset tid på å gjennomføre de(tror det er 15-20 min per del).

 

Mattematikkoppgavene er av slik natur at du kan klare de mer eller mindre i hodet, men du får også "kladdepapir" slik at du kan notere litt. Stort sett tekstoppgaver, litt prosentregning og slik snacks.

 

Logikken går på former og figurer, ikke helt ulikt Mensa eller Illustrert Vitenskap sine oppgaver. Så denne biten kan en jo trene litt på.

 

Ordforståelsen er ganske "straight forward", finn synonymet til ord, altså ord som betyr det samme.

 

Siden du har begrenset tid så bør du bare hoppe videre dersom du sitter fast på en oppgave og heller komme tilbake til den når du er ferdig med de du får til raskt/med en gang.

 

Er ikke så alt for vanskelig nivå på testene, jeg var ferdig med god tid til overs på alle 3 og scorte 9/9. Er ikke akkurat relativitetsteorien en skal løse her ;)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...