Gå til innhold

Minst Og Best


Anbefalte innlegg

Er på utkikk etter det minste og beste kameraet til rundt "10 tusen lappen"!

Hvis noen av dere har erfaring eller meninger om f eks:

 

JVC GR DX300,

Sony TRV33

Canon MVX2i

osv...

 

- så kom med dine innerste tanker om produktet (eller andre produkter) og hjelp meg med å finne det minste og beste videokameraet!

Fortell også litt om hvorfor du liker det så godt!

 

Takk på forhånd!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg mener selvfølgelig at biledkvaliteten må bli bra, kameraet må være brukervennlig og forståelsesfull for den eldre generasjonen, batterikapasitet må være langvarig, og ikke minst så må det tåle en støyt!

Jeg har kikket litt rundt omkring og resumert meg frem til Sony trv33, og har fått greie på at dette er en vare å bli fornøyd av....

Men jeg har ikke prøvd kamera selv, så hvis noen har erfaring med det og ikke mener det er det beste valget, hadde jeg satt pris på om dere kunne bekrefte dette, eller komme med noen andre forslag...

Kanskje noen har noen meninger om JVC GR-DX300?

Har lest at dette også skal være et veldig godt valg... eller?

Lenke til kommentar

Her er en link der Panasonic PV-GS70 vinner en test mot Sony DCR-TRV39 og

Sony DCR-PC105.

http://camcorderinfo.com/content/bhshootoff_900_group.htm

 

Har selv filmet en del med Panasonic MX-500, men det var dårlig i dempet belysning. Panasonic sine 3CCD kameraer har en fantastisk kvalitet i god belysning. Så hvis GS70'er like bra som Sony sine i dempet belysning, hadde jeg kjøpt det.

 

Royrogers

Lenke til kommentar

Har kikket på panasonic GS50 - GS70, men det sies at nightshoot'n ikke er noe å skryte av!

Men kvaliteten på bilde ellers høres jo veldig bra ut...

Det er ikke lett å velge seg et kamera altså!

Man hopper liksom frem og tilbake mellom de forskjellige kameraene hele tiden:)

Men man må jo liksom bare bestemme seg for et tilslutt da...

hmm...

Jeg synes TRV33 virker ganske grei jeg da!

Lenke til kommentar

Tenk litt på dette... hvor ofte har jeg behov for NightShot? Nightshot har jo uansett sterkt begrenset bildekvalitet, og gjerne svart-hvitt.

 

Jeg ville satset på bra bildekvalitet i normalt lys, fremfor bra bildekvalitet i totalt mørke.

 

Uansett så er både Sony og Panasonic modellene du nevner, gode kjøp med god bildekvalitet.

Lenke til kommentar

Folk sier jo at TRV33 har en bra bildekvalitet, men meningene går jo om hverandre, noen sier den er bra, noen sier den ikke er det!

Hva skal jeg tro på?

Jeg lager en del "film" og som du sier Afseth, heller bra kvalitet i vanlig dagslys enn i mørke:)

Jeg trenger et kamera som gir bra bildekvalitet og lyd, så lite og lett som mulig, med langvarig batteri...

Tror jeg har spurt flere ganger om dette, men jeg føler jeg får forskjellige svar hver gang! det kommer liksom ann på hvem det er som svarer...

Hvem skal jeg høre på da?

Jeg er ikke sælig oppdatert når det gjelder disse produktene, og det gjør det vanskelig å finne ut noe selv også, uten hjelp fra andre...

Lenke til kommentar

alle de kameraene du nevner er veldig gode. Dersom du er ute etter bildekvalitet kan jeg foreslå:

 

Canon mvx150

Sony trv80

 

Men nå er jo jeg en person som bytter størrelse mot bildekvalitet. Dersom du vil ha et lommekamera (det viktigste er at bildene faktisk blir tatt...) så er vel trv33 et sikkert valg, da det er veldig mange som eier kameraet, og det gir bra support i forum som dette, pluss at det har fått veldig gode kritikker i alle tester.

Lenke til kommentar

Enig i at du bør gå for TRV33.

Men jeg lurer på hva du skal med Nightshot. Beveger du kameraet litt så får du problemer med fokusen. Det er mye bedre å bruke stillbilde i Nightshot, og heller redigere det inn i filmen.

 

Jeg skal også kjøpe meg nytt kamera. og klarer heller ikke å bestemme meg.

Men jeg skal ha et litt dyrere kamera enn deg.

Royrogers

Lenke til kommentar

Du har rett, jeg trenger vel EGENTLIG ikke ha Nightshoot!

Det var bare et av punktene jeg kunne tenke meg å ha i et kamera,

Men jeg føler at TRV33 fyller ut så mange andre bra punkter at jeg ikke tørr velge et annet kamera:)

En venn av meg kunne tenke seg JVC GR-DX300 (størrelsen var vel det han tenkte på) men jeg føler at trv33 er et bedre kamera.. kanskje jeg burde anbefale TRV33 for han istedet)

 

Takk for innlegget hvertfall:)

Endret av danna
Lenke til kommentar

Det jeg har hørt er at i dag er det svært liten forskjell i bildekvalitet mellom kameraer i samme prisklasse. Dette stod i en eller annen test jeg leste, husker ikke helt hvor. Dette gjelder bilder tatt i dagslys.

 

Når det gjelder svakt lys/natt så har jeg hørt at Sony er defintivt best.

 

En jeg kjenner benyttet seg av Elkjøps returgaranti og kjøpte likegodt 3 forskjellige kameraer. Så testet han dem selv, beholdt det han likte og leverte tilbake de to andre. *grin*

 

Og bare så det er sagt, TRV33 står på min ønskeliste også....men så har jo Sony lansert sitt PC330, som tar stillbilder med 3 megapixler....alt-i-ett.....sukk

Lenke til kommentar

Veldig interresant det du sier, og det er typisk at når én endelig har funnet ut hva en vil ha, så kommer det ut noe som skal være mye bedre +++! og sånn fortsetter det jo til det uendelige...

 

Ønsker bare å få solgt det gamle jeg har, så er jeg igang med å spare til nytt *grin*

 

Var på Expert idag, skulle spørre om jeg kunne prøve trv33 litt. de hadde vist ikke kamera inne, men de hadde trv19 (tror jeg det var) og jeg ble overrasket over størrelsen! jeg var nesten sikker på at det skulle være større!!!

nå har jeg bare enda mer lyst på det:)

Lenke til kommentar

Bare noen timer? Timer? Heller minutter. De timene som Sony oppgir på batteriene sine er om kameraet står standby uten skjerm, uten noe som helst opptak, uten noe som helst aktivitet eller trykking på knapper og i ideelle omgivelser (temperatur osv...)

 

Standardbatterier varer vanligvis til 30-45 minutters opptak. Sony er noe bedre enn mange andre produsenter, men varer batteriet til opp mot en time opptak, skal du være veldig fornøyd.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...