Gå til innhold

Trenger ny stasjonær PC med dedikert AMD grafikkort til under 4000 kroner


Gjest medlem-329093

Anbefalte innlegg

Gjest medlem-329093

Hei

 

Jeg lurer på om noen kan hjelpe meg å finne en (ferdigbygget fra fabrikk) stasjonær PC til så langt under under fire tusen kroner som mulig men som fortsatt har dedikert AMD grafikkort slik at jeg kan oppgradere grafikkortet senere hvis jeg finner behov for det. Jeg skal ikke overklokke og PC'en skal bare brukes til generell surfing, e-poster, skrive dokumenter i word og litt spilling, ikke noe hardcore spilling. Jeg har tastatur, mus, høyttalere og skjerm fra før så trenger bare selve kabinettet med innhold ferdig montert. Helst ikke Hewlett Packard forslag takk (dårlig erfaring med produsentens varer). Tror ikke det trenger å følge med operativsystem med PC'en for jeg mener at det skal gå an at jeg kloner eller setter i harddisken (den eneste) fra en PC som gikk dukken men hvor harddisken med operativsystem fortsatt funker. Vet ikke om det går an men jeg får sikkert høre det fra dere hvis det ikke går. :) På forhånd takk for svar.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hei

 

Jeg lurer på om noen kan hjelpe meg å finne en (ferdigbygget fra fabrikk) stasjonær PC til så langt under under fire tusen kroner som mulig men som fortsatt har dedikert AMD grafikkort slik at jeg kan oppgradere grafikkortet senere hvis jeg finner behov for det. Jeg skal ikke overklokke og PC'en skal bare brukes til generell surfing, e-poster, skrive dokumenter i word og litt spilling, ikke noe hardcore spilling. Jeg har tastatur, mus, høyttalere og skjerm fra før så trenger bare selve kabinettet med innhold ferdig montert. Helst ikke Hewlett Packard forslag takk (dårlig erfaring med produsentens varer). Tror ikke det trenger å følge med operativsystem med PC'en for jeg mener at det skal gå an at jeg kloner eller setter i harddisken (den eneste) fra en PC som gikk dukken men hvor harddisken med operativsystem fortsatt funker. Vet ikke om det går an men jeg får sikkert høre det fra dere hvis det ikke går. :) På forhånd takk for svar.

 

Hei,

 

Din nåværende datamaskin (Aspire L5100) hadde integrert grafikk på hovedkortet. I dag er det slik at de aller fleste prosessorer har integrert grafikk inni selve kjernen. Du ordlegger deg så det er litt vanskelig å forstå hva du mener. Vil du ha en datamaskin som er basert på AMD fordi du vet at AMD har APU'er med bedre integrert grafikk enn intels CPU'er. Men planlegger å oppgradere til et dedikert grafikkort senere? Eller vil du bare ha en datamaskin med integrert grafikkort fordi du tenker da har du noe du kan bruke til du får råd til dedikert grafikkort? Grunnen til jeg spør er fordi Intels CPU'er er mye mer utbredt enn AMD's, det vil være lettere å finne noe som passer deg den veien. Men som sagt; Intels CPU'er har til spilling noe svakere integret grafikk enn AMDs APU'er.

 

Evasion638s første forslag har ikke mulighet for å oppgraderes med dedikert grafikk, det andre forslaget er en grei liten maskin, men allerede utstyrt med et dedikert grafikkort av det svakere slaget, og med Intel prosessor.

 

Når det gjelder å bruke den gamle harddisken din så vil nok det kunne la seg gjøre, men om du planlegger å bare smekke den i som systemdisk slik den er nå vil det bli krøll. Den er full av drivere til din nåværende maskin, og den vil laste windows i den "tro" at den fremdeles står i den maskinen. Mest sannsynlig vil det resultere i full krasj. Men innholdet på disken er ikke tapt, om du tenker på bilder og sånt. Det enkleste vil være å kjøpe en HDD til usb adapter for å redde innholdet. Men du kan også kjøpe et kabinett til den og bruke den som ekstern disk. Dersom du kobler den opp internt risikerer du at den krangler med systemdisken om hvem som skal være "sjef" så jeg ville ikke puttet den inn der før du har formatert den med mindre du har litt peiling på slikt.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...