Gå til innhold
Spørsmål om helse? Still spørsmål anonymt her ×
Husk at de som svarer ikke nødvendigvis er helsefaglig personell. Ta kontakt med fastlege ved bekymringer!

Voldsom kløe på ryggen av finværet, hjelp!


crazylazyboy

Anbefalte innlegg

Hei

 

Jeg har vært mye ute de siste dagene i finværet. Jeg er ikke flink til å bruke solkrem, jeg er ikke fan av det. Alikevell har jeg ikke blitt veldig brent, litt rosa her og der men ikke flassing i alle fall.

For 3 dager siden var jeg på båttur med en vennine og hun anbefalte en sololje i sprayform for å ikke bli solbrent, jeg prøvde det og ble ikke brent den dagen heller.

 

Men dagen etter begynte det å klø endel på ryggen. Og det har blitt mye værre, i natt har jeg såvidt sovet. Kløen kommer i perioder men når det er på det værste sitter jeg med en gaffel og klør kontinuerlig. Det er til tider så kraftig og uuholdelig at jeg vet ikke hva jeg skal gjøre. Som at hele ryggen skulle vært dekket av myggestikk.

 

Jeg smørte med Eurax istad og det har hjulpet et par timer men nå er kløinga tilbake.

 

Det er ikke noe tydelig merker på ryggen heller, jeg ser ikke solbrent ut, det er ikke noe eksem, ingen nupper eller noe.

 

Kan noen forstå hva som skjer og finnes det noe behandling? Hvor lenge må jeg slite med det?

 

Tusen takk :)

 

 

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Høres ikke ut som varmeutslett (som klør så du kan bli gaaal!), men heller en hud som er blitt for tørr i sola. Tørr hud kan også klø desperat ille. Vil foreslå at du prøver en bodylotion med mye fuktighet og aloe vera, mentol, camomille eller en annen ingrediens som virker beroligende på kløe. Helst uparfymert. Spør i helsekost eller apotek. Det finnes mange gode kremer som ikke koster skjorta. Eurax er en god salve på myggstikk o.l., men har ikke nok fuktighet til å roe kløe som skyldes tørr hud. Har en kompis som sverger til gode, gamle Spenol. Finner du en bra lotion, så bør det gå over så å si med en gang. Men min erfaring som hudpleier tilsier at du nok bør smøre deg etter dusjen i noen dager... Lykke til!

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...