Gå til innhold

Ødelagt digitizer på Samsung Galaxy S3 - Fikse? Evt. hente ut innhold?


Anbefalte innlegg

Har pr. dags dato en ødelagt digitizer på min S3, og siden dette var en telefon jeg fikk, pluss at garantien er utgått....

 

Uansett, vet dere om en måte å få dette fikset på? Tenker at det å bruke 6-800kr på å fikse en S3 vil være verdt det, men er litt usikker... Hva mener dere? Hvis jeg skal fikse dette, hvor får man gjort det isåfall? Har dere tips?

 

Hvordan henter jeg ut innholdet i telefonen da?

 

Telefonen fungerer finfint til å starte og slikt, men det kommer ingen bilde på skjermen. Den forblir bare svart. Hører lyd og aktivitet uten problem, men ingen bilde...

 

Noen forslag..?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet-376f9

Hva skjer hvis du kobler den til pc? Kommer den opp i explorer?

 

Siden den er en android vil kontakter etc kunne lastes til en annen android knyttet til samme google konto.

 

Edit: wtf er en digitizer?

Endret av Slettet-376f9
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-376f9

vet noen hvordan man henter kalender ut av en s3 med knust skjerm? telefonen fungerer som den skal, bortsett fra skjermen, hentet ut bilder og kontakter via kies men det er ingen muligheter der for å få ut kalenderen.

Bruker du Googles kalender?

Lenke til kommentar

det er dama sin telefon, tror hun brukte den kalenderen som er med s3 ikke google kalender siden hun hadde syncet telefonen med google for noen uker siden men det er helt tomt på gmail kalenderen.

 

er gammel iphone eier som gikk over til windows phone for par uker siden og android har jeg veldig lite greie på.

Endret av locoboy
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-376f9

@locoboy: grunnen til at jeg spurte er at veldig mye av kontakter etc. blir synket automatisk mot Google, og at det kommer tilbake igjen hvis man logger seg inn på google.no, eller synker en annen telefon mot samme google-konto.

Lenke til kommentar

Har pr. dags dato en ødelagt digitizer på min S3, og siden dette var en telefon jeg fikk, pluss at garantien er utgått....

 

Uansett, vet dere om en måte å få dette fikset på? Tenker at det å bruke 6-800kr på å fikse en S3 vil være verdt det, men er litt usikker... Hva mener dere? Hvis jeg skal fikse dette, hvor får man gjort det isåfall? Har dere tips?

 

Hvordan henter jeg ut innholdet i telefonen da?

 

Telefonen fungerer finfint til å starte og slikt, men det kommer ingen bilde på skjermen. Den forblir bare svart. Hører lyd og aktivitet uten problem, men ingen bilde...

 

Noen forslag..?

 

@locoboy: grunnen til at jeg spurte er at veldig mye av kontakter etc. blir synket automatisk mot Google, og at det kommer tilbake igjen hvis man logger seg inn på google.no, eller synker en annen telefon mot samme google-konto.

ser den, kontaktene og bilder er synket mot google, men ikke kalenderen, ihvertfall så her selve google kalenderen tom når hun logger på kontoen sin via pc.

Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...

Only one way to get your calendar info from your old device to a new device. That is to sync it with your gmail.

 

The other way is to get the phones digitizer fixed. With Samsungs I wouldn't do it yourself. You have to heat the screen up with a blow dryer and let it get very hot. Peel the screen off. This will allow the digitizer to come out. When you put the new screen & digitizer on you have to heat it back up. Sounds easy, but I have broken a lot of screens fixing samsung S3 and S2.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...