Gå til innhold

Win-Xp Storklikk på gang...


Merrin79

Anbefalte innlegg

Hey..

 

Jeg kjører Xp på en bærbar pc.

Intel Celeron 550 med 184 meg Ram.

Hadde en del nedlastinger på da plutselig pc'n restarta. Fikk et glimt av noe som lignet på et bios-oppsett. Varte bare 1 sekund. Etterpå kjørte jeg scandisk. Men da Xp starta igjen, fikk jeg opp alt som om jeg hadde nettopp innstallert Xp.

Men alt på hd'n var der. Bare det at jeg manglet alle snarveier. Også tilkoblinga til nettverket forsvant. Noen som har noen forslag til hva som kan ha hendt og hvordan jeg kan gjenopprette det ?

Virker som maskina går mye tregere etter dette.

Synes og at det sto noe med upgrade bios, men alt gikk så fort. :smile:

 

På forhånd; takk for alle svar.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

En kompis av meg hadde akkurat samme feilen som du beskriver der (tror jeg) når han var i lan her hjemme sammen med meg.

 

Det du så i 1 sec var nok en bluescreen, XP er satt til å reboote istedenfor å gå inn i bluescreen men noen ganger kan man rekke å se noe i 1 sec ca som da ser ut som et bios oppsett (du kan sette XP til å vise bluescreens istedenfor å reboote egenskaper på min datamaskin+avansert+oppstart og gjenoppretting og fjærn haken for start på nytt automatisk).

 

Ang mappene dine osv så tror jeg han kompisen min fikk valget mellom å la windows prøve å gjenopprette filer og mapper osv på disken.. fikk du noe slikt spm når du var i scandisk? (tror det var i scandisk)

 

Jeg husker ikke helt 100% hva han gjorde men blir det skikkelig krise kan jeg alltids få tak i han selvom han er i millitæret for øyeblikket.

Lenke til kommentar

Ikke noe kjempe-krise, (jeg fikk ordnet nettverks-koblingen og lagt de filene jeg absolutt må ha på en annen pc) men tusen takk for tilbudet. :smile:

Tror faktisk jeg formatterer f***skapet og installerer 2000 istedet. :smile:

Men nå har jeg plagdes i 20 minutter for å finne ut av det. Virker som jeg må legge 2000 inn på en annen partisjon og så formattere c:

Verre herk har jeg ikke sett makan til.

Lenke til kommentar

Quote:


On 2002-02-20 09:54, lavizh skrev:

XP fungerer jo helt utmerket hvis du har innstalert sertifiserte drivere og holder deg unna BETA greier!


Men vi snakker jo om Microsoft her folkens, bruk heller Linux =) ... Mye mer stabilt og enkelt!



 

Hvordan får du det til å kalle linux enkelt?? Windows=enkelt Linux=pugge kommandoer

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...