Gå til innhold

Noen med erfaring fra Hist (Høyskolen i sør trøndelag)


Tweakey

Anbefalte innlegg

Hei jeg er veldig interesert i data sikkerhet, jeg er i fult arbeid men har tenkt å ta en deltid utdannelse.

Jeg har funnet et fag jeg vil begynne med som er Datakommunikasjon, som Høyskolen i sørtrøndelag (HiST) kan tilby.

 

Så det jeg lurer på er om noen har noe erfaring fra hist eventuelt en annen skole som har samme tilbud med å ta enkelte fag i data og it systemer?

 

 

(kankje litt skriveleifer, spesielt touch tastatur på mic. Surface :) )

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

 

Innen informasjonssikkerhet er nok HiG noe av det beste, sammen med NTNU og kanskje UiO, UiT og FIH. Jeg tror HiG tilbyr deltid på master i informasjonssikkerhet, men er usikker på hvor lett det er å ta bacheloren på deltid. Sånn ellers er det jo mange sertifiseringer som er aktuelle. Hvis du jobber med informasjonssikkerhet er CISSP noe du kan vurdere som en del av fremtidsplanene. Det finnes andre som er enklere og ikke stiller krav til fullt så mange års arbeidserfaring.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Jobber ikke med noe data/it jobb nå (jobber som matros/billettør på ferje i rogaland).

Trur det blir litt avansert med noe master eller bachelor i noe med det første.

Har bare en større interesse innen it-data-sikkerhet, som jeg har lyst til å bygge videre på og får meg en jobb innen faget.

 

Ser att Hist tilbyr nettstudie i enkeltfag --> http://itfag.hist.no/public/fag/enkeltFag.jsp?fagkode=IINI1009

 

Prøvde for 1 1/2 år siden med en studiepakke innen Drift av Nettverk hos eCademy.no, som gikk rett til helvette. så vil heller prøve å ta ett og ett fag for å se om jeg klarer det betre sånn.

 

når det gjelder sertifiseringer så blir det litt for hardt/vanskeligt før jeg har noe annen erfaring.

Lenke til kommentar

Har tatt det faget, åpne pfd og les, gjør øvingen og lever.

Gjør dette 12 ganger . møt opp i et lokale nær deg og ta eksamen 3 timer og volla en karakter og 5 poeng.

Detter du av kan man ta det på nytt for 900ish kr.

 

De har eget fag som går på internett og sikkerhet også.

Her er for eks en time på HIST.

 

lek5-nettverk.docx

lek6-brannmur.docx

lek7-nettangrep.docx

Desktop.rar

Endret av War
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Jeg har tatt emnet datakommunikasjon ved Hist, da jeg var dataingeniørstudent. Jeg kan fortelle deg at eksamen er enormt enkelt - dersom du gjør "øvingene" på egenhånd.

 

Dessuten bruker emnet (faget) Wireshark for illustrere teorien i praksis. Blant skal du finne hvilke pakker som nettsiden sender til deg. Kjempe artig! Vil anbefale på det sterkeste!

 

Jeg har dessuten alle øvingene og løsningsforslagene som emnet tilbyr. De bruker læreboka "Innføring datakommunikasjon" som er skrevet av selve foreleseren. Se datakom.no

 

Spør meg, om du lurer på mer :)

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...