vegard val 0 Report post Posted July 14, 2014 (edited) hei, jeg skal trimme min moped, derbi senda SM DRD, men trenger hjelp til å finne de riktige delene til riktig pris! på forhånd takk:) Edited July 14, 2014 by vegard val Quote Share this post Link to post
Guest Slettet+5132 Report post Posted July 14, 2014 Okei, du gir oss lite å gå på. Budsjett, bunndrag eller turtallsmaskin, mid-race eller hyper og så videre. Quote Share this post Link to post
vegard val 0 Report post Posted July 15, 2014 (edited) Alt et orginalt på moped fra før.. helst ikke så mye over 2000:) Edited July 15, 2014 by vegard val Quote Share this post Link to post
Marinius 232 Report post Posted July 15, 2014 Kjøp deg ei trimpotte og fjern plomberingene i forgasseren. Yasuni Cross + større dyse skal funke bra Quote Share this post Link to post
Guest Slettet+5132 Report post Posted July 16, 2014 Kommer an på hvor stor gasser du har. Quote Share this post Link to post
vegard val 0 Report post Posted July 16, 2014 Haha jeg vet ikke... Alt er orginalt Quote Share this post Link to post
Marinius 232 Report post Posted July 16, 2014 (edited) Er den etter 2006, er det 17,5mm forgasser. tipper du må rundt 90-95 Edited July 16, 2014 by Marinius Quote Share this post Link to post
Heika98 142 Report post Posted July 28, 2014 (edited) 92 dyse, om det er veldig varmt der du kjører (regner ikke med det siden det tross alt er Norge vi snakker om) går du ned til 90, og om du vil tyne den mye i kald temperatur (under 10 C) ville jeg vurdert å gå opp til 95. BTW Metrakit Thrower funker mye bedre til org. sylinder. Edited July 28, 2014 by Heika98 Quote Share this post Link to post
Guest Slettet+5132 Report post Posted July 28, 2014 Enn Yasuni Cross? Nope. MK2 er et middelmådig anlegg Quote Share this post Link to post
Heika98 142 Report post Posted July 28, 2014 Med 70 cc sylle hadde nok Yasuni Cross funket best, men det er et toppdrag annlegg. I og med at org. sylle ikke eier drag i det hele tatt så vil du ha litt mer drag nede i registeret, så med mindre du skal leke med større gasser og slikt vil du heller ha MK2 eller et annet bunndrag annlegg til org. eller annen 50 cc sylle. Quote Share this post Link to post
Guest Slettet+5132 Report post Posted July 29, 2014 Det kommer jo helt an på hva man er ute etter. Ville lett ha gått for Leovince V6 før Mk2. Men vil tro at de fleste som kjører orginal sylinder er ute etter toppfart. Quote Share this post Link to post
Heika98 142 Report post Posted July 29, 2014 (edited) Tja, hvis det er ganske flatt der du bor kan jeg gå med på Yasuni Cross til org. sylinder, men om det er en del bakker (vi bor tross alt i Norge) så vil nok de fleste aldri bytte tilbake til toppdrag på org. sylle etter å ha prøvd et anlegg med mer bunndrag. Jeg blir nok å bytte til LeoVince X fight (nyere versjon av V6) til neste år p.g.a. at det skal ha mer bunndrag, men mitt MK2 har funket helt knall så langt. Jeg anbefaler iallefall MK2 til TS før Yasuni Cross. Trenger du mer toppfart kan du dreve om. Med org. dreving klarer den bortimot 80 km/t. Med tyngre dreving burde du klare ca. 90-95, avhengig av hvor tung dreving. Edited July 29, 2014 by Heika98 Quote Share this post Link to post