Taterunge Skrevet 23. oktober 2003 Skrevet 23. oktober 2003 Hei, jeg har en PC som jeg har byttet skjermkort på. Men når jeg starter opp PC-en igjen piper maskinen kontinuerlig og jeg får ikke bootet. Hva kan dette bety? Takk for eventuelle svar!
DocJ Skrevet 23. oktober 2003 Skrevet 23. oktober 2003 Du har sjekket at alt sitter som det skal? Strøm og lignende.
hellandes Skrevet 23. oktober 2003 Skrevet 23. oktober 2003 Sjekk hovedkortmanualen din. Helt foran i manualen er det oppgitt bios feilkoder. Hva disse betyr er individuelt for produsenten av HK. Noen HK har lysdioder, andre har akustisk signal. Asus HK har noe som heter speach post reporter , som kan slås av/på i bios, som forteller om feil i oppstarten.(power on self test)POST. Det er antagelig noe som er montert feil, cpu? minne? en kabel som er snudd ? , mulighetene er mange. good luck.
FX5950 Skrevet 23. oktober 2003 Skrevet 23. oktober 2003 Fikk den samme lyden på min maskin da AGP kortet ikke stod sikkelig i. Tok kortet ut, satte det på plass og alt fungerte som det skulle. Dårlig kontakt?!? Lykke til :-)
Jarmo Skrevet 23. oktober 2003 Skrevet 23. oktober 2003 Hvilket HK ? hvilket skjermkort ? AGP eller PCI ? 1.5v eller 3.3v, vi trenger mer info !
Taterunge Skrevet 23. oktober 2003 Forfatter Skrevet 23. oktober 2003 Hmmm, når jeg tar ut prossesoren er det helt stille, kan dette tyde på at det er prossesoren som er gåen? Hjertelig takk for all hjelp!
Taterunge Skrevet 23. oktober 2003 Forfatter Skrevet 23. oktober 2003 Det er et Asus HK og AGP GF4 MX kort. Men det er irrelevant nå, jeg testet med en annen prossesor og da starta maskinen. Takk for all hjelp!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå