Gå til innhold

Hva er galt? Er kjølinga på kortet gåent?!


stian999

Anbefalte innlegg

Hei

 

Har et Gainward GF4 Ti4400 kort som har fungert fint i over 1år nå. Men i går så begynte ting å skje. Etter oppstart(pcen hadde vel stått på i 5min uten at jeg har gjort noe enn å logge inn) så begynte skjermbildet å gå i "oppløsning". Det kom mange artifacts, striper og prikker på skjermen og det ble nesten umulig å få opp menyer o.l. Slo pc av/på og da så jeg at også POST bildet var nesten uleselig(tegn manglet og mange nye og rare tegn var satt inn istedet). Pcen frøs ved windows oppstart.

Slo av pcen igjen, åpnet opp og begynte å sjekke litt. Tok ut kortet og blåste vekk støv. Satt i et gammelt matrox kort og pcen fungerte helt fint. Satte i GF4 kortet og nå fungerte pcen helt fint. Startet opp C&C Zero Hour og det kjørte fint i 10-15 min. Da restartet jeg pcen og de samme problemene oppsto. Lot pcen være avslått i 30min+. Startet opp igjen og alt så fint ut. Startet C&C og det sto og gikk i nesten 2 timer. Da begynte det og oppstå prikker og striper på bildet og til slutt frøs alt seg.

 

Jeg mener at det er kjølinga på GF4 kortet som har tatt kvelden, men jeg inspiserte kortet og vifta satt godt på kortet(den er skrudd fast, ikke bare limt på) og vifta startet opp og kjørte når jeg startet pcen.

 

Har dere noen råd til meg?? eller er det bare å ta seg en tur og kjøpe et nytt kort?

 

Mvh

 

Stian - som nettopp har vært i London og blakket seg og har egentlig ikke råd til et nytt kort nå :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hei du, jeg har akkurat samme kortet som deg, og alt du forteller har jeg selv gjennomgått til punkt og prikke (til og med at jeg også satte inn ett gammelt Matrox kort som midlertidig løsning :)) . Akkurat som du så tok det litt over 1 år før ting begynte å skje.

Jeg har selv tenkt tanken på om det kan være vifta,siden feilen kan være ganske ustabil, men på meg virker det som om viften er helt i orden ved nærmere tilsyn, den ser ut til å gå for full musikk.

Jeg kjøpte ett nytt skjermkort relativt raskt etter feilen oppstod på Gainward kortet, siden jeg er avhengig av å ha brukbart skjermort til envær tid (arbeider med digital animasjon), men her om dagen testet jeg gainward-kortet på nytt, det funket fint i ca en halv time, så gikk bildet i oppløsning, rebootet, og merker småe "bilde feil" i POST bildet som før, og Windows nekter å starte (i safe mode også).

Jeg kjøpte kortet fra Komplett.no og skal prøve å få ett nytt på garantien (2 års garanti), problemet er at jeg er redd for at de ikke skal finne feilen når de tester det selv, som sagt, av og til kan jo kortet finne på å fungere helt fint i opptil 30min(og kanskje mye lengre?)

Men jeg får ta å fortelle de i ett vedlegg at kortet har en veldig ustabil feil som avogtil trenger tid for å komme til overflaten.

Returnerer man varer til komplett.no for feilsøking og de ikke finner noe må man betale 150kr i testgebyr, en annen ting som er dumt med å handle fra komplett.no er at en må selv betale frakten fra kortet både til og fra.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...