Gå til innhold

er hd'en min i ferd med å dø?


Anbefalte innlegg

jeg har en pc nr 2 som jeg bruker til å huse alle harddiskene mine. jeg har 2 wd 120 gb disker i harddiskskuffer, en maxtor 80gb som primær disk og problem disken som er en 120 gb ibm.

 

mens pcen er på så hører jeg at ibm disken skrur seg av og på igjen hele tiden. av og til når dette skjer så fryser maskina, men som regel så starter harddisken opp igjen i løpet av 5-15 sek. lyden av disken når det skjer er den standard lyden av en harddisk når du skrur av eller på pcen.

 

hva er det som skjer? er det harddisken som er i ferd med å ta dagen, eller er det strømforsyninga som er for svak?

 

jeg må nevne at ibm disken hadde en tvilling bror som gikk i graven for ett par mnd siden.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Minner meg om harddisker som har en dårlig kontakt en plass eller ett lese hode som er i ferd med og ta kvelden.

Os reagerer på den måten når en hard disk får problemer som det...

Sjekk kabelen,eventuelt bytt den ut og se.skjer det samme igjen er det en sjangs for att den er i ferd med og joine sin tvilling bror...

Lenke til kommentar

jeg prøvde i går å bytte om på diskene. da jeg gjorde det så merka at jeg at strømkabelen til harddisken satt utrolig løs. som regel må du ta i skikkelig for å få løs en slik kabel, men denne berre sklei rett ut. bytta derfor ut strømkabelen, og har har ikke opplevd noen problem etter det.

 

så jeg satser på at problemet er løst nå :-)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...