Aleksander_den_store Skrevet 22. oktober 2003 Skrevet 22. oktober 2003 Hva er forskjellen på Switch og managed switch og hva er forskjellen på switch og hub???
CrZy_T Skrevet 22. oktober 2003 Skrevet 22. oktober 2003 Hva er forskjellen på Switch og managed switch og hva er forskjellen på switch og hub??? Kun fordet jeg irriterer meg max over samme spørsmålet som kommer 120 ganger så sier jeg "BRUK SØKEFUNKSJONEN!!!!!!!!!!!!!"
fullifaencom Skrevet 22. oktober 2003 Skrevet 22. oktober 2003 Hva er forskjellen på Switch og managed switch og hva er forskjellen på switch og hub??? siden noen har mensen idag, så: Forskjellen mellom en managed og en nonemanaged switch er ganske enkelt sagt at du ikke har noen instillinger du kan endre på en nonemanaged. Kjøp en nonemanaged til hjemmebruk. En switch forwarder (videresender) pakker bassert på lag2 adresser (media access addresser) eller MAC adresser. Switchen har egne tabeller som den lagrer hvilke mac adresser (som btw er unike adresser på din nettverkskort) som befinner seg på hvilke porter. Dersom får en pakke den ikke kjenner til, vil den sende denne ut på alle portene. Det er nettopp der den største forskjellen mellom hub og switch er. En hub sender all trafikk ut på alle portene, mens en switch bare sender til den porten som skal ha det. Det fører til at på en hub vil kun en maskin sende om gangen, siden det kun er "en kabel" å sende på. Mens på en switch vil alle kunne sende til alle da det er en egen "forbindelse" mellom alle. Greit forklart eller vil du ha mer?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå