Gå til innhold

UNIFI - Redde hjemmenettverket?


Anbefalte innlegg

Hei,

 

har i dag Asus RT-AC66U og EA-N66. N66 har er satt opp som en ny stasjon med egen SSID, da det gikk ufattelig treigt som extender.

Er dog ikke fornøyd med løsningen og kikker på Unify sine ´Access Points´.

 

Er det noen som har erfaring med disse? Jeg vurderer ´Long Range´ modellen som selges hos Dustin til en grei penge. Eventuelt sette opp to ´normal range´ AC, en i hver etasje hvorav AC66U blir stående i kjelleren. Disse skal også håndtere ´handoff´ uten stress og tull, og dette er et nettverk som skal bli stående hos mine foreldre. Må med andre ord være dønn vedlikeholdsfritt samt stabilt.

 

Det er viktig at vi får god tilkobling i hele huset, hage samt garasje. Garasjen går vegg i vegg med huset. Bilen trenger også WIFI, vurderer derfor også en utendørs antenne fra samme produsent.

 

 

Er det noen som har gjort noe lignende? Setter pris på inputs.

Endret av Woods
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Endte opp med å kjøpe UniFi AP Long Range.

 

Tok to-tre minutt å sette opp pluss noen timer ved å trekke opp en skjult kabel i veggen. Den ser faktisk ganske bra ut, hvertfall til å være en WiFi AP. Godkjent WAF, står dermed på en vegg høyt i trappa.

 

Nå sitter jeg i bilen med full WiFI styrke, som er på en parkeringsplass 40-50 meter fra huset. Full pupp i alle etasjer og hele hagen. Fungerer overraskende bra, absolutt over forventning.

 

Da var saken løst! :)

Endret av Woods
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...