Gå til innhold

PC til kamerat


Anbefalte innlegg

Hovedkort

Abit NF7-S V2.0

 

CPU

AMD XP2800

 

RAM

TwinMos Twister PC3200 DDR CL2 512MB

 

3D-Kort

Sapphire Radeon 9600XT Atlantis 128DDR

 

DVD Brenner

Nec DVD-RW 1300

 

Harddisk

Western Digital Caviar 160GB 7200RPM 2MB IDE

 

CPU Kjøler

Thermaltake Volcano 11+

 

Kabinett

LePont miditower Svart/Gull med 3 Plexi vinduer

 

Strøm

Chiftec PSU 360W

 

Harddisk skuff

Chiftec HD Ramme/Skuff 1 vifte

 

 

Bra PC til under 10000?

 

Han har Skjerm, høytalere, keyboard, mus og muse matte.

 

Jeg er noe usikker på DVD brenneren, men resten er jeg rimelig trygg på.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg vet ikke om dette hovedkortet er kresent på minnet.

Men jeg har selv et ASUS A7N8X hovedkort som er litt kresent på minne, og på det hovedkortet vil man slite litt med TWINMOS.

Jeg valgte Corsair istedet.

Koster en 100 lapp ekstra.

 

Hvis du velger å gå for CL2, men ikke har råd til Corsair CL2 så kan jeg fortelle deg at du vil merke svært liten forskjell på CL2 og CL2.5.

 

Brenneren kan jeg ikke si så mye om, da jeg sikkert ikke kan mer enn det du gjør :D

Lenke til kommentar
Jeg vet ikke om dette hovedkortet er kresent på minnet.

Men jeg har selv et ASUS A7N8X hovedkort som er litt kresent på minne, og på det hovedkortet vil man slite litt med TWINMOS.

Jeg valgte Corsair istedet.

Koster en 100 lapp ekstra.

 

Hvis du velger å gå for CL2, men ikke har råd til Corsair CL2 så kan jeg fortelle deg at du vil merke svært liten forskjell på CL2 og CL2.5.

 

Brenneren kan jeg ikke si så mye om, da jeg sikkert ikke kan mer enn det du gjør :D

:o Twinmos er da gull både på Abit og Asus. Kjenner flere som har Twinmos- minne på A7N8X DX, funker fint :D
Lenke til kommentar

Har merket at det skjer noe rart under booting på PC'n min som har Asus A7N8X deluxe GD med TwinMos 3200DDR CL2,5 256MBx2, noen ganger er det memory test failed, men den booter opp og virker uten problemer.

 

Det er ikke feil på RAM'en og jeg har testet en og en brikke alene også, men fått samme "konflikten"

 

CL2 tregere enn CL2,5 forresten? Tenkte litt på 3500DDR RAM, (Har enda god tid til å endre bestillings listen.)

Lenke til kommentar

Hmm...

Jeg ville ha godt for dette (jeg hadde valgt Intel, men):

 

AMD Athlon XP 2500+ "Barton" @ 3200+

Lian Li PC75/70

Antec PSU 430W/480W

Seagate brenner (S-ATA, str. bestemmer dere selv)

Sapphire Radeon 9600 PRO fireblade istedet for XT.

TwinMOS PC3200 DDR-DIMM 1024MB Dual Pack

 

Er de endringene jeg ville foretatt.

Personlig skal jeg kjøpe en Intel high end pc til uka :D

Skal han ikke ha DVD/CD-Rom i tillegg

til DVD brennern? Det er ikke bra å slite for mye med DVD brennern/CD-brennern har jeg hørt. Kjøp for sikkerhets skyld med en Asus/Sony DVD spiller.

 

Lykke til med valg av PC, håper jeg hjalp deg! :)

Lenke til kommentar

Takk for innspill, jeg har jo muligheten til å bytte alt og skal ikke bestille de første dagene pga varer som ikke er på lager og sånnt, orker ikke bestille fra 3-4 webshops.

 

- 3-D kortet 9600Pro med fireblade trodde jeg var litt svakere enn XT?

- RAM dualpack kan det hende jeg legger i delelisten, men det skal ikke koste mere enn 10000,- det skal ligge under det beløpet.

- PSU Trenger vel ikke mere enn den som er plukket ut først, den kan drive en sånn pc som dette uten problemer...får se på prisen.

- CPU vaglet jeg noe på...Vurderte XP2500+ lenge, vi får se.

Lenke til kommentar
Takk for innspill, jeg har jo muligheten til å bytte alt og skal ikke bestille de første dagene pga varer som ikke er på lager og sånnt, orker ikke bestille fra 3-4 webshops.

 

- 3-D kortet 9600Pro med fireblade trodde jeg var litt svakere enn XT?

- RAM dualpack kan det hende jeg legger i delelisten, men det skal ikke koste mere enn 10000,- det skal ligge under det beløpet.

- PSU Trenger vel ikke mere enn den som er plukket ut først, den kan drive en sånn pc som dette uten problemer...får se på prisen.

- CPU vaglet jeg noe på...Vurderte XP2500+ lenge, vi får se.

 

Ja, man klokker lett 2500+ til en 3200+...

Har en kamerat som også har klokket mer enn det. Kjøper dere den PSU'en, har du en fremtidsrettet en. Du/han trenger sikkert ikke 1 gb RAM ennå, kan vel starte med en 512 brikke (3200).

Og JA, XT kortet er bedre, NEI det er ikke verdt pengene. Har dere pengene, kjøp Hercules/Sapphire Radeon 9800 NP, selv skal en 9800 PRO hjem til meg :D

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...