Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Støtdemper dårlig?


Anbefalte innlegg

Har to stk Mercedes w210, der jeg mistenker dårlig støtdemper på den ene. Den har tidligere vært ungdomsskjørt, og jeg vet at det er gassdempere på denne bilen. Min andre W210 er mykere å kjøre, mens den andre virker litt stivere.

 

Det er mye mulig at det er sportsdemping eller den slags på bilen. Grunnen til at jeg mistenker dårlig støtdemper, er fordi at bilen sluker humper spesielt i bykjøring. Da humper det gjerne litt ekstra. Ved kjøring i 80 sonen merker jeg ingenting og bilen er behagelig å kjøre.

Er dette vanlig på gassdempere? Vil sportsfjæring eller sport støtdempere lage en slik effekt? Kan dette være en mulig årsak også?

 

Takker for alle svar :)

Endret av NinjaChrister
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det betyr at ugjevnheter på vegen merkes veldig godt i form av at bilen hopper litt. Merker disse i min andre w210 også, bare at det merkes mye bedre i min andre. Merker dette bedre enkelte steder enn andre steder, og på 80 sona er problemet ikke der.

 

Noen ide på hva dette kan være?

Lenke til kommentar

Dytt bilen ned og slipp, går den rett opp er de bra.

Svaier den opp og ned igjen så er de slitt. Evt kjør over en dump og sjekk om du går opp og ned flere ganger.

Den stopper ganske fort etter den er kommet opp igjen. Dempingen over store fartshumper er ganske fin, men dersom det er små ugjevnheter i veien merkes det ganske godt. Så flere hadde klaget på nettopp dette på andre forum om akkurat de demperne der.

 

Er det noen som har erfaring med demperne de selger på biltema? Er de brukbare?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...