Gå til innhold

SiouX - en webserver


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Veldig ryddig og fin kode. Bra med kommentarer og. + for at du initialiserer variablene. Det er det litt få som gjør (inkl. meg selv :p).

 

Rapporterer mer når jeg får prøvd den ut litt, men ser bra ut!

 

Takker :-)

 

Jeg lurer litt på åssen miljøet for open-source prosjekter er i norge? Er det f.eks. mange av dere her inne som er involvert i typiske sourceforge prosjekter?

 

Andreas

Lenke til kommentar

Henger meg på svaret over - koden din er helt nydelig! Skulle ønske jeg var dyktig nok til å hjelpe, men C++-kunnskapen min er fortsatt for dårlig til at jeg kan gjøre mer enn å lese gjennom og prøve å lære noe av det!

 

Lykke til videre, det ser ut som et veldig fint prosjekt!

 

Hvordan går det med IRC-klienten forresten?

Lenke til kommentar
Henger meg på svaret over - koden din er helt nydelig! Skulle ønske jeg var dyktig nok til å hjelpe, men C++-kunnskapen min er fortsatt for dårlig til at jeg kan gjøre mer enn å lese gjennom og prøve å lære noe av det!

 

Lykke til videre, det ser ut som et veldig fint prosjekt!

 

Hvordan går det med IRC-klienten forresten?

 

Halla Valgar! Takker for skryt :smile:

IRC klienten døde ut for en stund siden... Ble liksom aldri noe mere av den. Her en del sånn prosjekter - håpet er at SiouX ikke blir ett av dem :wink:

Lenke til kommentar
Halla Valgar! Takker for skryt :smile:

IRC klienten døde ut for en stund siden... Ble liksom aldri noe mere av den. Her en del sånn prosjekter - håpet er at SiouX ikke blir ett av dem :wink:

 

Er det aktuelt å legge ut koden til IRC-klienten også eller? Forstår godt hvis du ikke ønsker det, men det hadde vært morsomt å se på den! Eventuelt om du vet om andre open-source IRC-klienter?

 

Jeg går med en naiv drøm om å lage en enkel IRC-klient selv, og det hadde vært morsomt å se på andres arbeid ;)

Lenke til kommentar

Tja... Den koden er ikke mye å skrive hjem om... :oops: da hadde jeg jo ødelagt hele det gode inntrykket ;-) Men om du insisterer så kan jeg sikkert grave den frem...

Men det finnes masse av klienter på freshmeat:

http://freshmeat.net/search/?q=irc+client&...erby=&filter=15

 

Ellers finnes det sikkert egne IRC biblioteker for de fleste språk... Men det artigste er jo å dra frem RFC1459 http://www.ietf.org/rfc/rfc1459.txt og gjøre det hele fra bunnen av.

Lenke til kommentar

Hehe, det er greit ;)

 

Skal sjekke ut linkene, takk for tipset. Jeg har bladd en del gjennom RFCen, men dessverre mangler jeg en del basiskunnskaper om sockets i C++ for å komme i gang. Jeg har laget en "webserver" i Perl selv en gang, men det var ikke annet enn et script som leste adressen som kom inn og spyttet ut innholdet - ingenting å skryte av med andre ord.

 

Jeg er for øvrig av typen som har en sykelig fascinasjon for å gjøre ting fra scratch, men det er egentlig ganske tåpelig ettersom jeg aldri pleier å komme så veldig langt med det :D

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...