Gå til innhold

Pipelyd fra CL 50- whitebox/zepto


pigalom

Anbefalte innlegg

Sitter her i min frustrasjon over en lyd som ikke går ann å fjerne på en CL 50 maskin :cry: . Zepto hadde problemer med sin zepto 4100(som er en CL 50), og problemet rammet mange kjøpere. Det var bl.a en diskusjon her på forumet omkring problemet. Løsningen skulle være å bytte viften, fordi det var en produksjonsfeil på den. Lyden er svak i volum, men desto mer gnagende i intensitet- en slags høyfrekvent ujevn piping som driver meg til vanvidd. Klarer ikke konsentrere meg. Zepto gjorde to forsøk på å fikse opp i problemet. Dette hjalp ikke. I går sendte de meg ny maskin, men med den gamle harddisken i. I dag er lyden like intens og plagsom som på den gamle. Nå vet jeg rett og slett ikke hva jeg skal gjøre :-? . Kan det være harddisken som skaper problemet? Jeg har jo ikke lyst til å kvitte meg med maskinen, fordi det er en veldig god maskin. Noen som har noen erfaringer? Opplevd det samme? All hjelp mottas med største takknemlighet.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har alerede åpnet min helt opp en gang!

Men jeg har planer om å gjøre det igjen, for å finne ut hvilken satatansik ****** komponenet som lager det forpul** lyden!!

 

piiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiippppppppp

piiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiip

 

arhhhhhhhhhhhhhh :evil::evil::evil:

Lenke til kommentar

Dette er nok det samme som har rammet de fleste bærbare maskiner med AMD CPU i det siste.

 

Det er faktisk prosessoren som lager lyden. Flere produsenter varsler nye bios oppdateringer som følge av dette.

 

I mellomtiden kan du lese instruksjoner om et program som heter "speedswitchxp" som jeg har lagt under temaet om "HP 4417EA -skriv og les her" Dette har iallefall løst lyd problemet.

 

Har selv en Packard Bell med det problemet, og dinside.no testet en zepto for litt siden med det samme problem.

Lenke til kommentar
Dette er nok det samme som har rammet de fleste bærbare maskiner med AMD CPU i det siste.

 

Det er faktisk prosessoren som lager lyden. Flere produsenter varsler nye bios oppdateringer som følge av dette.

 

I mellomtiden kan du lese instruksjoner om et program som heter "speedswitchxp" som jeg har lagt under temaet om "HP 4417EA -skriv og les her" Dette har iallefall løst lyd problemet.

 

Har selv en Packard Bell med det problemet, og dinside.no testet en zepto for litt siden med det samme problem.

 

Når ble cl50 levert med amd cpu?

 

Mener bestemt at den leveres med intel.

Lenke til kommentar

Hva slags lyd er det egentlig snakk om??? :o Jeg merker en irriterende pipe lyd fra maskinen når jeg kjører prosessoren på fullt. Men den er ikke så ENORMT irriterende som enkelte her skal ha det til? Men den er merkbar når det er stille, men ikke noe veldig stort irritasjonsmoment. Men denne lyden forsvinner når jeg setter ned CPU hastighet....

 

Snakker vi her om samme pipelyd? :o

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9817234daf
Hva slags lyd er det egentlig snakk om??? :o Jeg merker en irriterende pipe lyd fra maskinen når jeg kjører prosessoren på fullt. Men den er ikke så ENORMT irriterende som enkelte her skal ha det til? Men den er merkbar når det er stille, men ikke noe veldig stort irritasjonsmoment. Men denne lyden forsvinner når jeg setter ned CPU hastighet....

 

Snakker vi her om samme pipelyd? :o

 

Jeg tror vi to snakker om samme lyden, men jeg hører den ikke med mindre jeg trykker øret ned mot tastaturet. Plager ikke meg.

Lenke til kommentar
Hva slags lyd er det egentlig snakk om??? :o Jeg merker en irriterende pipe lyd fra maskinen når jeg kjører prosessoren på fullt. Men den er ikke så ENORMT irriterende som enkelte her skal ha det til? Men den er merkbar når det er stille, men ikke noe veldig stort irritasjonsmoment. Men denne lyden forsvinner når jeg setter ned CPU hastighet....

 

Snakker vi her om samme pipelyd? :o

 

Nei, tror ikke det. Min lyd oppstår ved lav CPU hastighet. Den forsvinner idet viften setter orntli igang, men er straks tilbake idet viften stopper(den er heller ikke tilstede uten at jeg har åpnet et eller annet program). Pipingen er verst når jeg kjører på batteri. Er jo vanskelig å beskrive den, har et slags høyfrekvent preg over seg. Hadde maskinen i ca. to mnd. før den begynte, så jeg vet at den ikke skal være der( hadde aldri kjøpt den visst en sånn lyd skulle være normalt, vil heller ha tilbake den gode gamle P4 CPU viftestøyen da). Pipingen kommer og går, og når den er tilstede er den ujevn og rykkete. Tror de som har den vil skjønne hva jeg mener(altså ikke en jevn piping, men i rykk og napp, og irriterer livsskiten ut av deg).

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9817234daf

Jeg hører det jeg og nå; pipelyd som kommer i rykk og napp. Får se om det plager meg videre, akkurat nå var det fryktelig irriterende. Går det an å få det bort?

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9817234daf

Jeg fant nettopp ut en litt merkelig metode, men det funker iallefall for meg. Jeg åpnet iTunes og begynte å spille en sang. Da hørte jeg ingen piping. Det var ikke musikken som overdøvte pipelyden, slik som jeg trodde. Så viss du lar for eksempel iTunes kjøre med en sang på det laveste (slik at du ikke hører den) skal ikke pipelyden forekomme.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9817234daf

Jeg fant nettopp ut en litt merkelig metode, men det funker iallefall for meg. Jeg åpnet iTunes og begynte å spille en sang. Da hørte jeg ingen piping. Det var ikke musikken som overdøvte pipelyden, slik som jeg trodde. Så viss du lar for eksempel iTunes kjøre med en sang på det laveste (slik at du ikke hører den) skal ikke pipelyden forekomme.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9817234daf

Denne maskinen skal rett i retur! Plutselig nå begynte den å pipe som et endeløst uvær. Etter denne posten må jeg skru den av, det er ulidelig! Det går ikke an å ha det sånn! Denne maskinen er snart historie for meg. F**n nå ble jeg mektig irritert!

Lenke til kommentar

Håper ikke det var jeg som "trigget" noe i dine auditive sanser. Slike lyder er vanskelige. Kjenner noen som rett og slett ikke hører lydene i det hele tatt, p.g.a frekvensen. Men blir man først oppmerksom på det, så holder man på å bli gal. Noen ganger føler man lyden inni hodet etter maskinen er slått av. Shitt!! Får litt assosiasjoner til sånne UFO kongresser utendørs, der èn plutselig får øye på en UFO og den ene etter den andre samstemmer.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9817234daf

Det var sinnsykt irriterende. Det er akkurat som om noe begynner å spinne, så lager spinningen en knirkelyd som blir til en uutholdelig vining uten sidestykke. Hjelp.

Lenke til kommentar

Prøv heller å få byttet strømforsyningsviften, fordi det er den som lager lyden.

Bare prøv å blåse inn i viften når lyden starter, da vil den bli borte. Jeg kontaktet whitebox og de skal sende meg en vifte slik at jeg kan skifte selv. Slipper jeg å sende den inn.

Lenke til kommentar

Tror jeg har samme problem med min Dell D500. Er en irriterende lav "variabel" pipelyd. Hos meg kommer ikke lyden før windows har startet. Samme hos dere eller? Har funnet ut at av en eller annen snodig grunn så forsvinner lyden hvis jeg åpner en pdf fil i Acrobat Reader og trykker og holder inne venstre museknapp (slik at man kan "dra" siden).

 

Har vært i kontakt med dell, men desverre ingen hjelp å få.

Lurer litt på om alle dell sine d500 har samme problem.. i så fall burde jo dette bli nevnt i tester og sånt.. Jeg hadde hvertfall tenkt meg om flere ganger før jeg kjøpte hadde jeg visst om dette. :(

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...