Gå til innhold

Windows Updater


Anbefalte innlegg

Hei.

 

Har litt problemer med Windows Updater. Det står "5 Important updates are available", men når jeg prøver å installere de, så går de aldri igjennom. De kjører automatisk hver gang jeg slår av maskinen, men når jeg slår den på igjen neste morgen er de fremdeles ikke installert, og ifølge update history har alle feilet. Det begynner å bli smått irriterende da den holder på i gode 30-40 minutter å prøve å installere hver eneste kveld, mens maskinen bråker og holder på.

Har prøvd å kjøre Windows Fix It-toolen, uten at det har hjulpet noe foreløpig. Hvis jeg går inn på Update History og dobbelklikker på samtlige oppdateringer som har feilet står det "Error details: Code 80070005".

Noen som har noen ideer?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Nå er jeg ingen ekspert på Windows (er Linux-bruker til vanlig), men det ser ut som du ikke får installert oppdateringene pga korrupte filer. Det ser ut som den har reparert det (sånn som jeg forstår det). Funker det nå? Ellers er det mulig å prøve den manuelle frengangsmåten som er der.

Jeg fant den sida via en annen der det sto at cachen ligger i %systemroot%\SoftwareDistribution, så det kan hende det er nok å slette den (bare sørg for å forsikre deg om at Windows Update er slått helt av, hvis ikke låser den fila)

Lenke til kommentar

Fikk ikke gjennomført installasjonen av oppdateringene denne gangen heller, men fikk en annen feilmelding nå. Denne gangen var det Error Code 80246007 jeg fikk istedet. Prøvde å google litt igjen, men det jeg fant av løsninger var alt for teknisk for meg, ihvertfall det jeg fant på Microsoft-forumet.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...