Gå til innhold

Petroleum NTNU/UiS


Alav

Anbefalte innlegg

Er det noen som har gått en av disse studiene og kan fortelle litt om hvordan studietiden var? Selv er jeg litt usikker på om jeg skal velge NTNU eller Stavanger. Tips?

Hvordan tror dere snittet vil være i år? Synes jeg leste et sted at de hadde fått mindre søkere enn til vanlig på Petroleumsstudiet.

 

Prøve å ringe opptakskontoret på NTNU, men fikk ikke svar i dag. Så da stiller jeg det andre spørsmålet her: Siden jeg har gått forkurs skal jeg ettersende vitnemålet. Først så hadde jeg UiS på førstevalg, men har byttet om til NTNU nå. Når jeg logger inn på samordnaopptak står det fortsatt at saksbehandleren er ved UiS. Skal jeg sende karakterutriften bare til UiS, eller må jeg sende til både UiS og NTNU.

 

Takker for alle svar :)

Endret av Alav
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Velg NTNU! Nå går ikke jeg petroleum, men har hatt flere av de felles emnene i samme parallell som dem. Kjenner en som går der, og han virker ganske fornøyd, sa bl.a. at klassemiljøet var nært og samlet slik at man blir kjent med alle. Årskullene er vel på rundt 50 studenter? Sikkert flere enn det er i Stavanger, men det er smått i forhold til de mange store siv.ing-linjene. Ellers må det jo nevnes at Trondheim er en vanvittig by å studere i.

 

Søkertallet har visst gått ned fra 420 ifjor til 286 i år på NTNU, så sannsynligheten er nok stor for at inntakskravene faller.

Lenke til kommentar

Jeg har tittet lenge på dette faget, men jeg er fortsatt veldig usikker på hvilken retning jeg ønsker å gå. Jeg har bestemt meg for at jeg vil studere noen innenfor geologi da jeg finner dette veldig interessant. Det jeg lurer å er hvilken retning jeg skal gå. Via mastergrad i petroleumsfag kan jeg spesialisere meg innen Petroleums Geologi, noe som virker ekstremt spennende. På en annen side kan jeg ta 3 årig bachelor i geologi, for så å gå videre på et 2 årig master studie med spesialisering innen Petroleums Geologi. Er det noen her som har studert en av disse, eller holder på og kan gi meg noen råd til hva jeg bør gjøre? Kanskje jeg kan ringe NTNU? :)

Lenke til kommentar

Vi snakket for det meste om studieoppbyggingen, studentmiljøet, også spurte jeg om det var mange forkursstudenter. Du finner nesten alt vi snakket om på nettsiden dems! :)

 

Har noen lagt merke til at det i søkerhåndboka står at snittet i 2013 var 55,2 (ordinær kvote) mens det på nettsiden til samordna opptak står 57,7. På siden til NTNU står det 57,2. Hva er riktig? :p

Endret av Alav
Lenke til kommentar

Leste dette i går: http://e24.no/energi/flere-arbeidsledige-oljeingenioerer/23244770

 

Noen her som går petroleum eller kjenner noen som går det? Hvordan har det vært med jobbtilbud for dere i år?

 

Kjenner en i 4. klasse (5. nå til høsten) ved NTNU som har fått jobb hos BP, fikk det i vår en gang. Utover det kjenner jeg få i høyere årstrinn der, eneste er en som nylig er ferdig og har begynt hos Statoil. Har inntrykk av at langt de fleste som er uteksaminert nå i vår har fått jobb.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...