Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Valg av trådløs router


Anbefalte innlegg

Får straks bredbånd fra tele2 og skal sette opp ett trådløst nettverk. Planen er å koble en trådløs router til bredbåndsmodemet. Deretter koble en maskin til denne med kabel og x antall andre maskiner trådløst. Det er et tre etasjers hus som skal dekkes av routeren. Routeren skal helst stå i øverste etasje. Etter mye om og men er dette mine kandidater till router:

DLink 54+ Mbps Trådløst Internet Gateway - AirPlus XtremeG+, 802.11g, 4 10/100 port

3Com OfficeConnect Wireless 11g Cable/DSL Gateway - trådløst tilgangspunkt

ASUS SpaceLink WL-500G - ruter

SMC Barricade g SMC2804WBR - ruter

 

 

Har noen noen erfaringer med disse routerne? Har blant annet hørt mye rart om ASUS SpaceLink WL-500G, men den får jo veldig bra i alle tester.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har Dlink 624+ selv og synes den er helt topp. Ruteren konfigureres gjennom http, så det er greit og oversiktelig.

 

Et lite råd:

Bruk forumets funksjoner når du poster. Istedet for å liste opp de aktuelle ruterne som linker legger du dem inn slik:

Dlink 624+

 

Resultatet blir da at ruterne er listet ved navn + at alle navna er linker til det aktuelle produktet. Tar seg så mye bedre ut, og leserne av posten slipper å måtte gå igjennom masse eksterne linker for å finne ut hva du faktisk prater om.

Lenke til kommentar

Jeg har nettopp fått ADSL fra telenor, og skal sette opp nettverk. Er det slik at routerne logger seg på nettverket for deg?

Sjøl har jeg kikka på en 3com OC 11g, jeg går ut fra at den skal funke bra til mitt behov.

 

Jeg har en 3com 812 ADSL router som jeg tok med hjem etter å ha bodd og ha hatt ADSL i Spania. Problemet er at jeg ikke greier å logge meg på den.

Lenke til kommentar

De fleste nyere rutere støtte vel PPPoE eller hva det nå heter, så ja, det skal være mulig å "ringe opp" med Telenor ADSL. Dette har jeg ikke gjort selv, men mener å ha lest at andre har gjort det.

 

Angående ruteren du allerede har må du nesten se i manualen eller kontakte 3Com og spørre dem hvordan du kan konfigurere den.

Lenke til kommentar

Angående ruteren du allerede har må du nesten se i manualen eller kontakte 3Com og spørre dem hvordan du kan konfigurere den.

 

Har lest manual til øyet ble stort og vått. Jeg har prøvd å kople til v.h.a. telnet, men vet ikke IP adresse som routeren har, og vha seriekabel og terminal emulator. Problemet med det siste var at det oppgitte passordet, "password" ikke funker.

Lenke til kommentar

Har selv 3COM oppsettet, og dette er ekstremt stabilt og lett å sette opp. Skal nå imidlertid skifte (for å teste noe annet...), og har kikket på DLink sin ExtremeG+ serie. Aberet er bare at MPX ikke har dem inne før midt i november. :(

 

Uansett så er vel ExtremeG+ det samme som ExtremeG, bare med annen klistrelappe + 256bits WEP? Det gamle DWL-G520 PCI kortet mitt begynte i allefall å skryte av opptil 108Mbits hastighet i det jeg oppdaterte drivere sist... :)

 

Så hva skal jeg da teste til de får inn disse?

Linksys? Asus? Tror jeg går for Cisco, jeg. Sikkrt mye morsomme innstillinger og features på deres utstyr som ikke de andre har! *grin*

 

-KJ

Lenke til kommentar
Får straks bredbånd fra tele2 og skal sette opp ett trådløst nettverk.

Etter mye om og men er dette mine kandidater til router:

 

Har noen noen erfaringer med disse routerne? Har blant annet hørt mye rart om ASUS SpaceLink WL-500G, men den får jo veldig bra i alle tester.

Var igjennom litt av den samme runde selv for en stund siden, og endte opp med en LinkSys WRT54G. - Og angrer ikke et sekund.

 

Har du bruk for det som er "ekstra" på Asus'en får du jo mye for pengene der (vurderte denne jeg også, men valgte til slutt linksys over asus p.g.a. stabilitet og at jeg ikke trenget "ekstra" featurene.

 

Når det gjelder D-Link har jeg hatt litt problemer med at de ikke virker sammen med alle andre merker, og 3COM er jo bra (men nå har de jo ikke "pakketilbudet" lengere, og det er en del som har hatt problemer med stabiliteten på disse)

SMC er vel ... helt greit... - men ikke noe mer...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...