Gå til innhold

Prosessornavn vises feil av bios (XP)


zoppi

Anbefalte innlegg

Har en XP1700+ som jeg har unlocka, (med superslim & varmetrådfix) men det jeg syntes er litt ”rart” er at bios´en sier at det er en XP 1600+ samme hva jeg velger, men da sisoft sandra++, henter cpu info.. da ser alt riktig… XP 1800 XP2000 osv.. Har prøvd alle pultiplayere fra 5-12,5 og alle vises riktig i windows, og benchmarken ser riktig ut :smile: De hovedkortene jeg har prøvd på er.. A7V-133 & A7V266-E.. Kjører forresten siste BiosVer.. på begge to.

Så da har jeg følgende spørsmål, er det noen andre som har opplevd det samme, eller har en ”logisk” slutting til hvorfor den oppfører seg slik?

 

Ivan :smile:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Var det et MSI HK du testet på?

Dette er nemlig et kjent problem blandt disse kortene (kan hende det gjleder for andre kort også! Problem er kanskje ikke det riktige ordet å bruke her, men på hjemmesiden til MSI (jeg har et MSI på XP1700+) kan man laste ned oppdatering av BIOS, som løser "problem with wrong XP 1700+ CPU displayed in BIOS"

 

Jeg ville gått til hjemmesiden til produsenten av hovedkortet og letet etter en oppdatering av BIOS!

Lenke til kommentar

Har opplevd akkurat det samme selv da jeg låste opp min 1800, den viste da 1700.

Grunnen til dette i mitt tilfelle er at hvis man ikke har truffet helt på broene, eller har kortsluttet en av broene med legeringen som finnes på sidene i gropa som fylles, så vil automatisk prosessoren låse seg på en modell under det du har. (multiplikatoren settes et hakk ned)

Lenke til kommentar

Hmmm... er no skikkelig bøg er ser det ut som... viser jo ikke hva jeg skrev første gang... men det som skal stå på toppen er følgende:

 

*************

Har en XP1700+ som jeg har unlocka, (med superslim & varmetrådfix) men det jeg syntes er litt ”rart” er at bios´en sier at det er en XP 1600+ samme hva jeg velger, men da sisoft sandra++, henter cpu info.. da ser alt riktig… XP 1800 XP2000 osv.. Har prøvd alle pultiplayere fra 5-12,5 og alle vises riktig i windows, og benchmarken ser riktig ut :smile: De hovedkortene jeg har prøvd på er.. A7V-133 & A7V266-E.. Kjører forresten siste BiosVer.. på begge to.

Så da har jeg følgende spørsmål, er det noen andre som har opplevd det samme, eller har en ”logisk” slutting til hvorfor den oppfører seg slik?

 

Ivan :smile:

**********

 

[ Denne Melding var redigert av: zoppi på 2002-02-19 13:34 ]

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...