Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

[Løst] Trenger driver til Dell C3765 DNF Multifunction Print


Anbefalte innlegg

Hei! trenger hjelp til å finne en driver som fungerer til Dell C3765 DNF Skriver.

Driver som jeg mangler / feil. er driver til Scanner USB tilkobling.

har prøvd det meste som jeg kan komme på.

Skriveren må være tilkoblet server med usb tilkobling for Scanner pga ett program som kjøres på server krever scanner funksjon må være USB tilkobling.

 

Server kjører Win 2008 R2 Foundation SP1.

 

 

 

 

Mvh

Arne

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har prøvd i installere driver som jeg har funnet på Dell sin hjemmeside. Lastet og installert 3765_scan.zip driver til Scanner. men Windows server2008 vil ikke godta driver.

 

Denne meldingen får jeg opp når jeg har installert driver. (NB: får ikke nå feilmelding under installasjon av

driver).

 

når jeg prøver å canne for hardware change får jeg denne meldingen etter scan:

 

Device driver software was not successfull installed Dell C3765 DNF Color MFP Failed

 

når jeg prøver å oppdatere driver får jeg denne meldingen:

Windows has determined the driver software for Your Device is up to date.

 

men har fortsatt feil og får ikke kontakt med Scanner via usb pga feil med scann driver.

 

er det noen som har forslag til løsning?

 

Mvh

Arne

Lenke til kommentar

Her er mer info:

 

Device status

the Device is not configured correcty. (code 1)

 

the installation failed because a function driver was not specisied for this Device instance

 

 

driver info:

Driver provider: Dell INC

Driver Date: 05.11.2012

 

Install Error:

the installation failed because a function driver was not specified for this Device instance.

E0000219.

 

Hardware ids:

USB\VID_413C&PID_5640&REV_0100&MI_00

USB\VID_413C&PID_5640&MI_00

 

compatible ids:

 

USB\Class_ff&SubClass_00&Prot_ff
USB\Class_ff&SubClass_00
USB\Class_ff


Lenke til kommentar

Hej Arne

 

Jeg har talt med vores tekniske support, og de fortæller mig, at "scan zip" ikke er nødvendig & at den eneste driver du behøver er "Dell 3765dnf Color MFP A01 application web package". Du finder den her: http://ftp.us.dell.com/Pages/Drivers/dell-c3765dnf.html

 

Med venlig hilsen

 

Karina Hansen

Dell | Social Media & Communities Professional

Følg os på Twitter: @DellLytter

Lenke til kommentar

Hej Arne

 

Ovenstående driver skulle være nok, til at få printerens funtioner til at fungere.

 

Umiddelbart kunne det tyde på at der er opstået en fejl ved driver installationen, og jeg vil derfor råde dig til at prøve at af-installere driveren helt, for at hente den på ny. Af-installeringen sker via "Device manager".

 

Du kan også prøve at opdatere printerens firmware, som du også finder under det tidligere sendte link. Hvis der stadig er problemer efter du har testet ovenstående, kan problemet skyldes en fejl i dit operativsystem, USB kablet eller selve printeren.

 

Med venlig hilsen

Karina Hansen

Dell | Social Media & Communities Professional

Følg os på Twitter: @DellLytter

Lenke til kommentar

Hej Arne

 

Ovenstående driver skulle være nok, til at få printerens funtioner til at fungere.

 

Umiddelbart kunne det tyde på at der er opstået en fejl ved driver installationen, og jeg vil derfor råde dig til at prøve at af-installere driveren helt, for at hente den på ny. Af-installeringen sker via "Device manager".

 

Du kan også prøve at opdatere printerens firmware, som du også finder under det tidligere sendte link. Hvis der stadig er problemer efter du har testet ovenstående, kan problemet skyldes en fejl i dit operativsystem, USB kablet eller selve printeren.

 

Med venlig hilsen

Karina Hansen

Dell | Social Media & Communities Professional

Følg os på Twitter: @DellLytter

Har prøvd å avinstaller og installer driver mangeganger uten hell.

 

Skriver og faks funger via USB. det er kun Scanner som ikke fungerer.

for meg virker det som Windows server 2008 ikke godtar driver, Windows mener der er feil driver virker.

Windows sier også att den har installert den beste driverne for Scanner, men fortsatt er det feil.

henger det noe igjen i registre eller noe i den dur? :hm::hmm: trenger hjelp :wallbash::wallbash:

Lenke til kommentar

Hej igen

 

Jeg går udfra at du også har opdateret selve firmwaren, som tidligere adviseret?

 

Udfra manualen kan jeg se, at det anbefales at Firewall er slået fra under installeringen af drivers. Har du prøvet dette (se afsnit 10 i manualen): http://bit.ly/1lBeltY

 

Der er også hjælp til løsninger af diverse scanningsproblemer på side 559 i manualen.

 

Med venlig hilsen

 

Karina Hansen

Dell | Social Media & Communities Professional

Følg os på Twitter: @DellLytter

Lenke til kommentar

Hei!

firmwaren er oppdatert.

har prøvd å slå av brannmur, antivirus, men får fortsatt samme feilmelding se vedlagt bilder i fil.

 

har prøvd hjelp scann problemer uten å komme nå videre.

 

Har prøvd å koble skriver opp i mot Windows 7 med USB og Ip der fungerer alt bra.

i Windows server 2008R2 får jeg ikke kontakt med Scanner verken via IP eller USB samme driverfeil dukker opp?

 

Kan noen fra Dell Support koble seg opp og se på Skriver / driver?

 

Mvh

Arne

 

Dell Skriver.docx

Lenke til kommentar

Hej Arne

 

Prøv at send mig dit servicetag & telefonnummer i en privat besked, så ser jeg om jeg kan få en agent fra vores tekniske support til at ringe dig op, og lave fejlsøgning via telefonen.

På forhånd tak.

Med venlig hilsen

 

Karina Hansen

Dell | Social Media & Communities Professional

Følg os på Twitter: @DellLytter

Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...