Gå til innhold

Må vente 5min for å komme inn på min datamaskin i winXP


Anbefalte innlegg

Hver gang jeg starter/restarter pc'en og kommer inn på windows (XP), må jeg vente i 5-10 minutter før jeg kan få tilgang til min datamaskin, eller mine partisjoner og drev. Det er veldig plagsomt og jeg lurer på om det er noen som vet hva problemet er?

 

Her noen "symptomer":

Når jeg går inn på min datamaskin kommer "lommelykten" frem og prøver å finne partisjonene og dvd/cd-brennerne, og dette tar lang tid. Men dersom jeg bruker windows explorer vil jeg komme direkte til den partisjonen jeg har satt explorer'n å begynne i. Slik f. eks.:

 

"%SystemRoot%Explorer.exe /e, e:"

Men det hjelper ikke uansett, for resten av drevene/partisjonene er utilgjengelige.

 

Dersom jeg velger min datamaskin og "lommelykten" kommer frem, kan jeg samtidig se i task manager under prosesses at msiexec starter.

 

Jeg har Abit NF7-S v2.0 og dette skjer først når jeg bruker S-ATA og legger inn driver for dette.

 

Trenger virkelig hjelp. Takk.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hallo, en stund siden jeg laga tråden her, men problemet er ikke blitt løst. Jeg leste i en annen tråd om en fyr som fikk feilmelding under POST "80 conductor cable not installed", og den samme meldingen hadde jeg. Jeg fant ut at jeg brukte en gammel 40 pins kabel til ATA-33 så jeg dro og kjøpte meg en ny 80pins kabel. Jeg trodde problemet skulle forsvinne nå, men den gjorde ikke det. Feilmeldingen har forsvunnet men selve problemet med at jeg må vente hver gang jeg rs systemet mitt er fortsatt der og det begynner å gå meg på nervene. Er det noen andre som kanskje vet hva jeg kan gjøre eller hva problemet kan være?

Lenke til kommentar
Izex Skrevet 27/10/2003 : 19:52

  Formater hele greia og legg inn Win XP på nytt og få med alle drivere til hovedkort chipsett og kontrollere så skal det nok bli bedre ja. Har bare ATA 100/133 men 2ghz maskinen starter på ca 8 sec. 

 

Hæ? Seriøst? Mener du at det ikke er noen annen måte å fikse det på? Jeg har formatert 3 ganger på grunn av dette og det har ikke hjulpet, men det var før jeg byttet ATA-Kabel. Jeg har jo image jeg kan restore...

 

Oppstarttiden til pc'en er helt normal, men det er først når jeg kommer inn på windows jeg må vente. Jeg tror ikke jeg må gå så langt som formatering for å få det fikset. Jeg kommer jo tross alt inn på de partisjonene jeg vil ved å legge de som oppstartssted for windows explorer slik jeg fortalte i det første innlegget. Men det er bare dersom jeg klikker på min datamaskin den begynner å søke.

 

Hvordan får du oppstarttid på 8 sek? det er jo helt sykt, min er på 20-30 sek og jeg har athlon xp [email protected]. Bootvis kanskje?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...