Gå til innhold
Trenger du skole- eller leksehjelp? Still spørsmål her ×

hva er lettest å ta opp mellom naturfag og geografi


Anbefalte innlegg

Hei! Jeg begynner på vg3 etter sommeren, og tenkte å ta opp et par fag fra vg2 og vg1.. Men jeg er usikker på hvilke fag jeg skal ta.
Jeg er bestemt på å ta Engelsk til Høsten, og P Matte til Våren.
Jeg tenkte å ta opp ét fag til i tillegg.

Valget er mellom Naturfag og Geografi. Jeg lurte på hvilke av dem er lettest å ta opp ? Jeg er kanskje litt mer interessert i Naturfag, men jeg føler at det kreves mer der. Eller burde jeg bare ta opp begge i samme slengen? (fikk 3 i begge fagene.) :hm:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hvis du ikke har erfaring fra realfag, er geografi uten tvil lettest. Etter å lest pensum et par ganger, bør stoffet sitte. I naturfag er det ikke nok å bare lese. Faget må forstås, på linje med matematikk. Ettersom eksamenen er en muntlig-praktisk-eksamen, er det en fordel om du har hatt en del forsøk også. Altså, mer jobb med naturfag.

Lenke til kommentar

Nå har ikke jeg hatt geografi, så jeg burde egentlig ikke svare. Derimot har jeg akkurat hatt naturfag eksamen for mindre enn 10 dager siden, og må tilføye at jeg kan nesten ikke se for meg noe lettere fag enn naturfag. Man må kunne relativt lite, man trener på alle oppgaver så det er relativt lett å forberede seg.

Endret av Ares NOR
Lenke til kommentar

Tusentakk for Svar alle sammen ! Jeg har nesten ikkenoe realfag vedsiden av med tanke på at jeg går Idrettslinja.. utenom S1+S2 matte da. Så tenker det ville ha vært smartest å ta Geografi da tenker jeg, siden det er mer pugging. Men jeg forstår i tillegg veldig mye av Naturfagen fra før, siden det interesserer meg litt så kan hende jeg velger det istedenfor.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...