Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Hvordan komme inn i ADSL-modem fra zyxel?


Anbefalte innlegg

De sier at jeg må sende inn modemet for konfigurering, da det ikke er noe jeg kan gjøre selv. Har nå søkt om å få sette opp en FTP-server, men har enda ikke fått svar fra dem. Over en uke siden jeg sendte inn søknaden.

 

Kjenner du noen i nabolaget med samme løsning?

Hvis ja, be de gå inn på whatismyip.com og se hvilken IP de får.

Får dere samme svar ligger dere bak en NAT-router.

 

Har ringt en kamerat som har samme ISP som meg og han hadde IP 80.232.73.79

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Boksen er satt opp som en ruter, ip adressen er 192.168.1.1, det ser du ut ifra ruting tabellen.

 

Standard brukernavn er 'admin' og standard passord er '12345' har ISP endret på dette, så er det dessverre ikke noe vei utenom å få ISP til å hjelpe deg.

Lenke til kommentar

Jeg har samme ISP (Fjellnett) og ja, de stenger routeren for all egen konfigurasjon. Har sendt et par e-poster og de sier at om man vil ha noen endringer gjort i konfigurasjonen må man sende boksen inn.

De ser ikke ut til å ville la innkommende tilkoblinger slippe inn i det hele tatt, pga. driftssikkerhet, noe jeg synes er svært dårlig. De påstår jo at de "ønsker ikke å ha et nett som ikke kan brukes til det meste våre kunder ønsker". En hel del av mine ønsker blir ikke oppfylt når de gjør det på denne måten.

 

Jeg kommer til å ringe brukerstøtte i løpet av neste uke for å si min mening. Å sende e-post frem og tilbake har ingen effekt. *sukk*

Lenke til kommentar
Jeg har samme ISP (Fjellnett) og ja, de stenger routeren for all egen konfigurasjon. Har sendt et par e-poster og de sier at om man vil ha noen endringer gjort i konfigurasjonen må man sende boksen inn.

De ser ikke ut til å ville la innkommende tilkoblinger slippe inn i det hele tatt, pga. driftssikkerhet, noe jeg synes er svært dårlig. De påstår jo at de "ønsker ikke å ha et nett som ikke kan brukes til det meste våre kunder ønsker". En hel del av mine ønsker blir ikke oppfylt når de gjør det på denne måten.

 

Jeg kommer til å ringe brukerstøtte i løpet av neste uke for å si min mening. Å sende e-post frem og tilbake har ingen effekt. *sukk*

 

Huff, er så veldi enig, kjenner selv godt til fjellnett. Det er helt HÅPLØST å stenge for alt inngående. Hvilke andre ISP`er gjør det? Ingen av de store, kun enkelte av de små nissete kraftselskap-isp`ene som bkk osv. Dette må vi få en slutt på!

Lenke til kommentar
Jeg har samme ISP (Fjellnett) og ja, de stenger routeren for all egen konfigurasjon. Har sendt et par e-poster og de sier at om man vil ha noen endringer gjort i konfigurasjonen må man sende boksen inn.

De ser ikke ut til å ville la innkommende tilkoblinger slippe inn i det hele tatt, pga. driftssikkerhet, noe jeg synes er svært dårlig. De påstår jo at de "ønsker ikke å ha et nett som ikke kan brukes til det meste våre kunder ønsker". En hel del av mine ønsker blir ikke oppfylt når de gjør det på denne måten.

 

Jeg kommer til å ringe brukerstøtte i løpet av neste uke for å si min mening. Å sende e-post frem og tilbake har ingen effekt. *sukk*

 

Helt enig. Det står i avtalen at det er lov til å sette opp privat FTP-server men hvordan gjøre det når de portene som trengs er stengte. Har sendt epost til Fjellnett men ikke fått respons.

Vet om flere her i skjåk som har samme syn på saken.

 

Klippt ut fra hjemmesiden til Fjellnett.

Vilkår for ADSL fra Fjellnett As

Det er kun tillatt å sette opp servere til privat bruk. Det er ikke tillatt å benytte tjenesten til kommersielle aktiviteter. Tjenesten inkluderer ikke fast IP adresse. Kunden kan kun etablere nettverk innenfor egen husstand.

Lenke til kommentar
Jeg har samme ISP (Fjellnett) og ja, de stenger routeren for all egen konfigurasjon. Har sendt et par e-poster og de sier at om man vil ha noen endringer gjort i konfigurasjonen må man sende boksen inn.

De ser ikke ut til å ville la innkommende tilkoblinger slippe inn i det hele tatt, pga. driftssikkerhet, noe jeg synes er svært dårlig. De påstår jo at de "ønsker ikke å ha et nett som ikke kan brukes til det meste våre kunder ønsker". En hel del av mine ønsker blir ikke oppfylt når de gjør det på denne måten.

 

Jeg kommer til å ringe brukerstøtte i løpet av neste uke for å si min mening. Å sende e-post frem og tilbake har ingen effekt. *sukk*

 

Helt enig. Det står i avtalen at det er lov til å sette opp privat FTP-server men hvordan gjøre det når de portene som trengs er stengte. Har sendt epost til Fjellnett men ikke fått respons.

Vet om flere her i skjåk som har samme syn på saken.

 

Klippt ut fra hjemmesiden til Fjellnett.

Vilkår for ADSL fra Fjellnett As

Det er kun tillatt å sette opp servere til privat bruk. Det er ikke tillatt å benytte tjenesten til kommersielle aktiviteter. Tjenesten inkluderer ikke fast IP adresse. Kunden kan kun etablere nettverk innenfor egen husstand.

 

Enig der...

 

Har skrevet et innlegg om det her:

http://hybel-pc.rolvs.org/forum/viewtopic.php?t=47

 

Ellers finner du en del andre meninger om fjellnett i forumet der.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...