Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

3com(!)-ruter problemer


Anbefalte innlegg

Har et problem med denne ruteren; http://www.3com.com/prod/en_EU_EMEA/detail...sku=3CRWE554G72. Det merkelige er at den plutselig stopper å funke, mulig det kun er den innebygde DHCP-serveren som tar kvelden(kun dette jeg merker), men noe galt er det nå ihvertfall. Det kan gå alt fra 1 time til 1 dag før dette skjer.

 

Noen som har en anelse om hva dette kan være? Hard- eller software problem? :shrug:

 

Takker for alle svar..

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har du siste versjon av firmware. Den løser følgende problemer (hvis du ikke har den):

This version of software fixes the following bugs in the previous release.

 

1. When using PPPoE on the WAN port, if the Idle timer has expired, then the user is not able to access the Gateway management interface. Access to the internet is not effected.

 

2. The Cloned MAC address for the WAN port and the LAN IP address is reset when the Installation Wizard is run.

 

3.There can be occassional instantaneous wireless Disconnection/Connection events. The event occurs very quickly but can be seen in the logs.

 

4. The Internet Usage Monitor “Combined” field wrapped after reaching 4.2 Gbytes.

 

5. When fixing the MAC/IP address of your own PC, this was not shown in the DHCP Clients List.

 

Du finner ny firmware her

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
Hei!

 

Det er en bug med denne ruteren. Ny firmware/software blir snart lagt ut. Sjekk support-siden til 3Com og registrer deg. Der får du ypperlig online support.

 

 

-xhilerate-

hmm, hvordan vet du dette? Og når kommer i så fall den nye firmwaren?

 

takk

Siste firmware som jeg bruker er: 1.02.10-Https5.

Den fikk jeg personlig av 3Com.

 

Men, så rapporterte jeg inn en annen bug og venter på oppdatering.

 

 

-xhilerate-

Lenke til kommentar
Hei!

 

Det er en bug med denne ruteren. Ny firmware/software blir snart lagt ut. Sjekk support-siden til 3Com og registrer deg. Der får du ypperlig online support.

 

 

-xhilerate-

hmm, hvordan vet du dette? Og når kommer i så fall den nye firmwaren?

 

takk

Siste firmware som jeg bruker er: 1.02.10-Https5.

Den fikk jeg personlig av 3Com.

 

Men, så rapporterte jeg inn en annen bug og venter på oppdatering.

 

 

-xhilerate-

Kunne du ha sendt meg denne 1.02.10-Https5 updaten? :roll: Send meg en privat melding hvis du kan. :-)

Lenke til kommentar

Jeg har prøvd denne Firmwaren, men min router mister "connection" nesten hele tiden dette er svært irriterende. Noen som har hatt samme problem som har funnet en løsning. Hvis det er noen som sitter på en annen Firmware som funker så hadde det vært fint om noen kunne poste en link. Jeg kjører som sagt nå med den som ligger på 3Com sine support sider.

 

Hjelp mottas med takk, Jeg holder på å bli gal

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...