PT Skrevet 18. oktober 2003 Skrevet 18. oktober 2003 Hvilke av følgende programmer duger mest til videoredigering? Ulead VideoStudio 5.0 SE Pinnacle VideoStudio 8 SE Jeg og en kamerat skal lage en film som mest sannsynlig trenger å bli redigert litt. Kameraten min har fikk nevte programmer bundlet med diverse hardware så vi har ikke tenkt å kjøpe noen av delene. Vi skal altså redigere de forskjellige sekvensene, legge til litt effekter (lyd og tekst, ellers veldig få), sette det sammen til en film. Vi er også avhengig av en litt god render siden dette mest sannsynlig skal vises på storskjerm på skolen. Ikke svar hvis du ikke har erfaring med begge (helst, men jeg kan vel ikke stoppe dere ) PT
Admin'c Skrevet 18. oktober 2003 Skrevet 18. oktober 2003 Jeg har bare erfaring med adobe og pinnacle, og for nybegynnere er pinnacle et meget godt valg. Ulead fant jeg den korte tiden jeg prøvde det litt vanskelig. men smaken er som baken, prøv deg frem da vel :wink:
PT Skrevet 18. oktober 2003 Forfatter Skrevet 18. oktober 2003 Vi prøvde oss litt frem, men vi kome egentlig ikke til en konklusjon bortsett fra at Ulead virker litt proffere enn Pinnacle. Vi ønsker jo å få det så proft som mulig, men vi skal ikke lage den nye matrix-filmen :wink:
Tco99 Skrevet 20. oktober 2003 Skrevet 20. oktober 2003 Jeg bruker Pinnacle, men jeg savner jo en del funksjoner som: Saktefilm baklengs, extrevindu i hovedvinduet(med film) Savner egentlig alt Pinnacle Edition 5 har, men det koster jo mer ann det smaker tror jeg... Hadde vert dikk om jeg kunne ha faatt prove det slik at jeg vet om det er vert pengene eller ikke!!! Er ikke kult og bruke 7400,- paa et program man ikke vet man kommer til og like eller klarer og faa til og bruke!!! Har ikke provd det andre programmet du skreiv om.... Sikkert hipp som happ!!!! Eller......???
PT Skrevet 21. oktober 2003 Forfatter Skrevet 21. oktober 2003 hva med windows movie maker 2? Prøvd det og det var forferdelig å bruke. Ingen flere som har erfaringer med Ulead?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå