Gå til innhold

Thinkpad A20 liker ikke minnebrikker


frenzy81

Anbefalte innlegg

Jeg har en thinkpad a20m 2628 som jeg ønsker mer minne til.

 

Det er en cel500 med 64MB minne originalt. Jeg har kjørt denne i 2 år nå, med en ekstra 64MB brikke installert. Men jeg kunne tenke meg litt mer enn 128MB.

 

Så jeg fikk først tak i en brukt 256-brikke, på denne stod det 133MHz CL3. Denne virket ikke i det hele tatt. Jeg studerte de andre brikkene nærmere og på dem stod det pc100 og CL2.

 

Så da kjøpte jeg en ny twinmos pc100 256-brikke med CL2. Men neida... Denne ville heller ikke pc'en bruke.

 

Fra IBM's sider leste jeg:

 

"Memory

100MHz, Non-parity, 64-bit SDRAM SO DIMM memory. Expandable to a maximum of 512 MB (dealer expandable to 512 MB, user exandable to 320 MB) with 64, 128, or 256 MB DIMMs. An internal slot is available for one extra memory module for customers who require a memory upgrade. The 64 MB card can be replaced by a qualified sevice representative with a 256 MB card and another 256 MB card added to the extra slot."

 

Det står også spesifikt at enkelte modeller ikke støtter 256-brikker, men min maskin står ikke oppført der.

 

Tenkte jeg skulle bruke én 256-brikke og én 64-brikke, og det skulle jo funke fint.

 

Noen som har noen forklaring på dette?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har tenkt litt på det, men synes det er utrolig rart dersom den KUN skulle akseptere minnebrikker fra IBM selv.

 

Den ekstra 64MB-brikken jeg bruker nå er jo fra TwinMos.

 

Men jeg får kanskje ta kontakt med en ibm-forhandler her i Bergen, hvis det finnes noen...

 

 

Edit: Minnefinneren til crucial sier meg bare at jeg skal ha pc100, non-parity og CL2 og dette vet jeg allerede. Hmm...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...