Gå til innhold

Copenhagen Business School - noen med erfaringer?


Anbefalte innlegg

Hei.

 

Jeg har sett litt på denne skolen, og det frister veldig. Jeg kunne gjerne tenkt meg et litt mer internasjonalt miljø og komme meg vekk fra Norge, og CBS virker som et veldig bra alternativ. Gratis skole i Danmark også fra mine observasjoner, og har ellers nok til å klare meg.

 

Noen med erfaringer? Alt fra A til Å, om det er skolen, nattelivet, hva som helst, bare fyr løs.

Endret av uten_brukernavn
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hei.

 

Jeg har sett litt på denne skolen, og det frister veldig. Jeg kunne gjerne tenkt meg et litt mer internasjonalt miljø og komme meg vekk fra Norge, og CBS virker som et veldig bra alternativ. Gratis skole i Danmark også fra mine observasjoner, og har ellers nok til å klare meg.

 

Noen med erfaringer? Alt fra A til Å, om det er skolen, nattelivet, hva som helst, bare fyr løs.

Hei:)

 

Det er ikke så mye info om hvilken retning du vil studere og hvilken bakgrunn du har. Uansett vet jeg at CBS er en god skole. I forbindelse med at jeg leser til skipsoffiser i DK har jeg hørt, og lest en del om shipping utdannelsen (MBA) på CBS. Det er ihvertfall en solid utdannelse til en leder-stilling i rederier world-wide.

Det krever dog at man får ansettelse i et Dansk rederi, men når det er ordnet er man sikret lønn og praksis underveis i utdannelsen.

Lenke til kommentar

For det første er det en enorm skole. Med sine ca 20 000 studenter er den mye større enn NHH, og da oppstår ikke dette "nisje"-miljøet som jeg har lest eksisterer på NHH. Skolen ligger bra til, men litt utenfor sentrum.

 

Nå er jeg ikke helt sikker, men jeg tror erhvervsøkonomi (5 år) er det samme som den norske siviløkonomigraden. Du kan da spesialisere deg i mye forskjellige, men det er HA Almen som er det vanlige og typiske siiviløkonomistudiet slik vi kjenner det i Norge.

 

Det er også svært mange studenter pr. kull. på HA Almen ble 650 tatt opp ifjor. Da er det lett å forsvinne i mengden.

 

Hvis du ikke allerede vet det, kan du titte på søkertallene fra 2013:

http://www.ug.dk/~/media/Images/SchultzCMS/hovedtal2013.ashx

 

Men jeg skjønte ikke helt, skal du søke bachelor eller master?

Endret av Deleted
Lenke til kommentar

Jeg skulle søke til CBS ifjor men jeg droppet det fordi jeg måtta ta TOEFL-testen og ikke hadde muligheten til å gjøre det. Jeg har en venn som går der nå og han liker det svært godt. Ifølge han er det ikke mulig å ta opp fag hvis du stryker (eller noe slikt). Eksamen kan du skrive på norsk eller dansk.

Lenke til kommentar

 

Men jeg skjønte ikke helt, skal du søke bachelor eller master?

 

Tenkte master. Holder meg til det inntil videre.

 

Takk for svar, begge to. Husker at internasjonal engelsk var noe man trengte som valgfag for å studere i Danmark, i alle fall etter hva lærerne i de fagene fortalte meg, så bare et pluss at jeg har det og ikke har noen problemer i engelsk.

Lenke til kommentar

Jeg har en venn som går der nå og han liker det svært godt. Ifølge han er det ikke mulig å ta opp fag hvis du stryker (eller noe slikt). Eksamen kan du skrive på norsk eller dansk.

Det er mange danske skoler som ikke tilbyr sykeeksamen, men de gir mulighet for 3 forsøk til eksamener. Deretter blir det antatt at man ikke er egnet til studiet hvis man stryker 3 ganger, og blir dermed ekskludert fra studiet, og alle tilsvarende studier i 2 år.

Jeg går ikke selv på CBS, men dette er den alminnelige tilgang til reoptak av akademiske eksamener i Danmark.

Endret av Kceb
Lenke til kommentar

 

Jeg har en venn som går der nå og han liker det svært godt. Ifølge han er det ikke mulig å ta opp fag hvis du stryker (eller noe slikt). Eksamen kan du skrive på norsk eller dansk.

Det er mange danske skoler som ikke tilbyr sykeeksamen, men de gir mulighet for 3 forsøk til eksamener. Deretter blir det antatt at man ikke er egnet til studiet hvis man stryker 3 ganger, og blir dermed ekskludert fra studiet, og alle tilsvarende studier i 2 år.

Jeg går ikke selv på CBS, men dette er den alminnelige tilgang til reoptak av akademiske eksamener i Danmark.

 

Da tok jeg nok feil (eller min venn misforstod det). Greit å få det rettet på!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...