Gå til innhold

Trenger: Prosessor, hovedkort, skjermkort, ram


Anbefalte innlegg

Det jeg trenger er: prosessor, hovedkort, skjermkort og ram.

 

Jeg har ingen prisantydning, men prisen bør ikke overstige 6000 kroner.

 

Skjermkortet skal være av type Geforce FX. Har hatt gode erfaringar med Gainward, men dersom det er noen som meiner noe annet er det berre å si ifra. Datamaskinen skal brukes til spilling og multimedia, så jeg må ha skjermkort som passer slik aktivitet.

 

Prosessoren skal være type Intel, 2-3 Ghz. Skal ikke overklokkes.

 

Hovudkort har jeg ingen formening om hvordan skal være, men igjen har jeg hatt gode erfaringar med Abit.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har funnet eit perfekt system til deg!

Du må ikke ta NiVidia, ATI er mye bedre.

Skjermkortet skal takle de nyeste spillene med høy oppløsning å høyt detaljnivå..

Dette anbefaler eg til deg!

Tast inn i hurtigkassen! (komplett)

117312

117443

121421

118865

 

Det består av:

Sapphire Radeon 9600XT 256MB

Abit IC7

Corsair XMS3700 Platinum 512MB

Intel Pentium 4 2.4 800FSB!!!

(Sykt bra til den prisen)

Kan også vente 2 uker på de nye prisene til P4, de synker litt da ;)

Velg selv!

Lenke til kommentar

 

Du må ikke ta NiVidia, ATI er mye bedre.

 

 

Ja, ATI er bra.

 

Det består av:

Sapphire Radeon 9600XT 256MB

Abit IC7

Corsair XMS3700 Platinum 512MB

Intel Pentium 4 2.4 800FSB!!!

(Sykt bra til den prisen)

Kan også vente 2 uker på de nye prisene til P4, de synker litt da ;)

Velg selv!

 

Så bra ut det der, men Intel sin 2,4 800FSB kommer til å gå ut av markede samtidig som de gjør priskutet sitt.

 

Den 24. oktober blir også den siste dagen for de lavest klokkede Pentium 4-prosessorene. Pentium 4 2,4 GHz samt Pentium 4 2,4 GHz med HyperThreading takker for seg denne dagen. Dermed må man opp til 2,6 GHz for en HT-prosessor, som koster det samme.

 

Så da blir det vel en 2,6 ghz

Lenke til kommentar
Tror ikke jeg vil ha ATI. Som sagt har jeg kun erfaringer med Nvidia, og jeg liker egentlig ikke forandringer. Kan du anbefale et godt kort innenfor GeForce FX-serien?

 

Jeg liker forresten alt annet.

 

Å anbefale et kort fra Nvidia er ikke så fryktelig lett! Ati yter bedre enn nVidia (for øyeblikket) og du får mer for pengene.

Unnskyld å si det, men hvis du ikke vil ha Ati bare pga. du ikke liker forandringer, da er du rett og slett dum! :grumpy:

Lenke til kommentar

Dum og dum. Som sagt frykter jeg forandringer. Var et stort steg over fra Voodoo 3 til Nvidia for 2 år siden, og jeg har så langt vært veldig fornøyd med det kortet jeg har (Gainward GF 4 Ti4200), sett bort fra det faktum at det faktisk begynner å bli gammelt.

 

Produserer Gainward fortsatt kort av høy kvalitet? Jeg så på disse kortene, og lurte på om de var noe å satse på:

 

Gainward GeForce FX 5600 256MB DDR 3,6ns

AGP, "Ultra/780XP Pro",VIVO/DVI,Retail

 

Gainward GeForce FX 5600 ULTRA 128MB DDR

- AGP, "Ultra/760XP GS LE",VIVO/DVI,Retail

 

2,6 GHz passer meg ypperlig, men kan jeg da bruke det hovedkortet som ble anbefalt for Intel sin 2,4 800FSB, eller må jeg skifte det også ut ?

Lenke til kommentar
Dum og dum. Som sagt frykter jeg forandringer. Var et stort steg over fra Voodoo 3 til Nvidia for 2 år siden, og jeg har så langt vært veldig fornøyd med det kortet jeg har (Gainward GF 4 Ti4200), sett bort fra det faktum at det faktisk begynner å bli gammelt.

 

Hvis du allerede har et Ti4200 kort fra Gainward, hadde jeg heller latt være å kjøpe nytt skjermkort. Får ikke så innmari mye bedre ytelse med f.eks FX5600, da må du heller opp en prisklasse.

Har en kamerat som kjører samme Ti4200 kort, og han har fremdeles ingen problem å få kjørt dagens spill i høye oppløsninger.

Nei, spar pengene du :)

Lenke til kommentar

oki.. oppsett:

 

Gainward Gforce fx5600 256mb ddr. 3,6 ns ultra

 

http://www.komplett.no/k/ki.asp?action=inf...24&GrpID=1&s=pl

 

P4 2.8 Ghz 800 fsb

http://www.komplett.no/k/k.asp?action=info...69&AvdID=1&s=sc

 

Abit is-7 m 478/800

http://www.komplett.no/k/k.asp?action=info...64&AvdID=1&s=sc

 

Twinmos 512 mb dual pack - pc 3200

http://www.komplett.no/k/ki.asp?action=inf...17&GrpID=9&s=pl

 

dette kommer på 6383,-

 

Men venter du til etter 20 oktober (prisreduksjon på pentium) så blir det vel 600 - 800 billigere pga prosessorpris.

 

Komplett har også et FX5900 Ultra under "demovarer" til 3600,- men det går kanskje om du velger en litt slappere prosessor? (eller amd...)

 

Men når dette er sagt, så kommer MSI bedre ut i tester en tilscvarende Gainward kort, de har raskere RAMDAC(400 mot 300) de er også mer stillegående. Men jeg fant ingen "utra" kort fra MSI

 

lykke til! morro blir det!

 

espresso

Lenke til kommentar

Som alle andre sier, spar pengene :)

Men vis du skal ha ett nytt så må du nok gå for ett GF FX 5900 ultra for å merke stor forskjell fra det du har nå. :wink:

 

Og jeg er enig med de andre at ATI er ganske mye bedre enn GF for øyeblikket!

 

Enig, behold skjermkortet. Er maskinen din som gjør at spillene går tregt.

 

:yes:

Lenke til kommentar

Hvis det er slik dere sier, at det er så liten forskjell, ser jeg ingen grunn til å kjøpe nytt. Ingen vits i å bruke penger bare for å bruke penger.

 

Da blir det vel 2,6 eller 2,8 GHz med passende hovedkort. Trenger jeg 512 Mb ram, eller holder det med 256? Jeg har 512 Mb SD-ram i den maskinen jeg bruker nå.

Lenke til kommentar

Hvis du er redd for ATi eller for å skifte produsent av skjerkort kan jeg meddele deg at Gainward vurderer å dessertere fra Nvidia!

ASUS har hoppet av, MSI skal hoppe av, Creative sier at de skal gjøre det i Europa, og Gainward vurderer det.

 

Uansett FX 5600 Ultra med 256Mb minne er enda tregere enn den Ti 4200 din, minnet er ganske lat.

Men med et Radeon 9600 ville du skreket av fryd, tror nesten du ville ha kastet kjæresten på dør og latt kortet tatt plassen :lol:

 

Ok men fra Spøk til Lett maskinggevær.

 

Ellers ser det bra ut, med resten av systemet. Bare ikke hopp på Nvidia vognen igjen, skal selv hoppe av ganske snart, er ikke sikker om XGI, S3 eller ATi skal ta over.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...