Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Struping av opplasting? (fiber)


Anbefalte innlegg

Hei,

 

den siste uken har opplasting på linja vært langt ifra optimal.

 

Det første jeg la merke til var at jeg ikke kunne streame opp til twitch lengre, jeg skal ha 30mbit/30mbit fiber men selv med bitrate capped til så lite som 500kb/s så kan jeg ikke streame ett sekund stabilt. Tidligere kunne jeg fint streame med bitrate på 2500kb/s. Jeg forsøkte google problemet og da påstod noen at internettleverandører kan finne på å strupe opplastingen til brukere som bruker mer enn normalt opplasting og anbefalte ta diverse tester av linjen. Jeg forsøkte å ta en test på speedtest.net: ca 30MBIT nedlasting, mens opp klarer den ikke måle. Jeg har forsøkt mange ganger til forskjellige tidspunkter på døgnet, men speedtest.net klarer ikke måle opplastingshastighet, dette gikk tidligere. Jeg har deretter testet med ShapeProber og får ca følgende resultat:

 

Shaper Detection Module.
Connected to server 4.71.210.226.
Estimating capacity:
Upstream: 12051 Kbps.
Downstream: 29779 Kbps.
The measurement will take upto 2.5 minutes. Please wait.
Checking for traffic shapers:
Upstream: Measurement aborted due to high packet loss rate.
Downstream: No shaper detected.
Median received rate: 29194 Kbps.
Jeg har også tatt glasnost tester (torrent) og får følgende resultat:
Is your upload traffic rate limited?

The measurement data is too noisy to detect whether your ISP rate limits your upload traffic. Re-running the test while ensuring that no other downloads or uploads are running in the background might fix this problem.

Is your download traffic rate limited?

There is no indication that your ISP rate limits your downloads.

Spørsmålet mitt er da på bakgrunn av disse data om det er sannsynlig at internettleverandøren min struper opplastingen? Kan det eventuelt være noe annet som forårsaker dette?
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet-qfohT7

Som mekas sier..

 

Jeg testa nettopp ShapeProber også, bare for nysjerringheten skyld. Fikk samme resultat som deg egentlig, med udefinerbar upload. Men jeg har 100/100 og _aldri_ problemer med hastighet noen veier, så vet ikke helt om jeg ville stolt på den målingen..

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...