Gå til innhold

Når tror dere Playstation 4 vil koste det samme som på lansering igjen?


Tailzo

Anbefalte innlegg

Før PS4 kom ut, kunne jeg forhåndsbestille maskinen for 3500kr.

 

Når jeg sjekker priser i vanlige butikker, koster den som regel 4000+.

 

Sjekker jeg på nettet, er prisen fremdeles over 3500kr. Vil PS4 gå tilbake til original pris innen året?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

"Originalpris" som du kaller det, var et litt dårlig gjett av nettbutikkene pga mediestormen rundt dollarprisen og forskjellen i pris på PS4 og XBone.

 

edit: "Originalprisen" holdt også bare i noen få dager og jeg kan bare huske den 100% til den prisen hos danske coolshop. personlig anser jeg veiledende pris til 3990,-

 

Når de fikk hint til den faktiske prisen fra Sony, etter å ha listet maskinene billig, hoppet prisen opp ganske kjapt. At Sony ikke produserte nok enheter og at XBone dreit seg ut i media gjorde at prisen steg ytterligere og holdt seg høy. Den er fortsatt høy pga produksjonsbrist.

 

Sidenote:

Hørte i fylla av en kompis som jobbet for sony (på japankontoret) at de hadde fått bestillinger på 7 millioner enheter og planla å produsere 5 millioner enheter, fordi det hadde de anslått at salget skulle bli. de brukte prognosen og ikke faktiske bestillinger til å styre produksjonen. helt merkelig. Tallene er ikke nødvendigvis eksakte, men prinsippet er det. Stiv bedriftskultur.

 

Tipper prisene kommer til å synke når produksjonen får tatt igjen etterspørrelsen, og konkurransen tar seg opp. Fortsatt flere store aktører som ikke har lager på PS4, så det kan drøye litt til. På PJ så ligger den på 3790, så vi nærmer oss, og er vi heldige ser vi ett prisfall i sommer.

Endret av liealot
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...