Gå til innhold

Bytte linje ( ingeniør)


sony23

Anbefalte innlegg

Hei: Det har seg slik at jeg har søkt bygg ingeniør ved Uib og har fått litt interesse for petroleum ved Ntnu, og tenker å søker over der til neste år. Er det bare å søke siden, ingeniør-linjene går gjennom nokså likt ved starten eller søker man med vgs karakterer eller ved universitets karakter?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Vet at det er mulig å bytte mellom de forskjellige linjene på NTNU relativt enkelt.

 

På UiO må man søke gjennom samordna opptak, kan ikke bytte uten dette.

 

Jeg ville kontaktet NTNU. Eventuelt kan se om du kan ta tilsvarende fag som de har på NTNU også hoppe over etter 1-2 semestre?

 

Men NTNU har vel høyere snitt enn Bergen? Derfor typisk at du må via samordan opptak neste år.

Lenke til kommentar
Gjest Bruker-239845

Om du skal fra UiB (men du mener kanskje HIB) til NTNU må du søke gjennom samordna opptak. Petroleumlinjen har også ganske høyt snitt tror jeg.

 

Har tidligere sett litt på fagplaner og sånt og jeg tror NTNU kjører et ganske annerledes opplegg enn høyskolene. Det er mulig du får godkjent noen fag, men NTNU har for eksempel 4 * 7,5 studiepoeng per semester.

 

Selv når du skal bytte fra høyskole til høyskole eller mellom ulike linjer på høyskoler må du som regel søke gjennom samordna opptak og som regel må du ta noen ekstra fag.

 

Ser for meg at du må begynne mer eller mindre fra scratch. Send en mail til HIB!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...