Gå til innhold

Mange filer i Release-mappa


Anbefalte innlegg

Jeg er nettopp ferdig med mitt første program, og lurer på om alle filene i Release-mappa skal være med i det ferdige produktet. Programmet mitt virker helt utmerket på andre maskiner med bare exe-fila (og noen wav-filer som programmet trenger).

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Her er den:

Gangetabellen.application
Gangetabellen.exe
Gangetabellen.exe.config
Gangetabellen.exe.manifest
Gangetabellen.pdb
Gangetabellen.vshost.application
Gangetabellen.vshost.exe
Gangetabellen.vshost.exe.config
Gangetabellen.vshost.exe.manifest
Gangetabellen.xml

+ noen wav-filer jeg sjøl har lagt der.

 

Lenke til kommentar

Det jeg ville tenkt du behøvde for å kjøre programmet ditt var Ganetabellen.exe og Gangetabellen.exe.config (gitt at du har noe i config).

 

*.application har noe med click-once deployment å gjøre. Har ikke vært borti dette på mange år

 

*.manifest..., en standalone maifest-fil? Aner ikke hvorfor du har fått dette. Kanskje også det har noe med click-once å gjøre? Er en fil som dokumenterer avhengigheter til bibloteker du bruker og slike ting. Er ikke helt stø på hvordan dette fungerer, men har heller aldri behøvd å kunne det.

 

*.pdb har med debugging å gjøre, og det er ikke så vanlig å distribuere denne i sluttbrukerprogrammer. Men om du f.eks. vil koble en debugger til et kjørende program kan den være verdifull.

 

*.xml filen inneholder dokumentasjon av koden

 

*.vhost.* er en spesiell versjon av programmet ditt tilrettelagt for debugging.

Lenke til kommentar

Takker for svar. Har ikke lagt til rette for i programmet mitt at brukeren kan stille inn noe, eller lagre informasjon, så .exe.config burde vel kanskje være overflødig.

Laget nå et "program" som bare er en tom form, og da ble også alle disse filene generert. Har også prøvd å finne ut hva Microsoft sier om saken. Ordtaket "Jeg skjønner ordene men ikke meningen" er ganske aktuell!

Jeg tror jeg tar og distribuerer gangetabellprogrammet uten disse filene, da programmet er ganske enkelt.

Så får jeg heller inkludere dem når prosjektene mine forhåpentligvis blir litt mer avanserte.

 

Digresjon:

Distribusjon = gi det til ungene jeg er grand-tante til, tenkte de kunne være mine små beta-testere. :-)

Endret av Eivor
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...