Gå til innhold

Ny casemod ifra bizardo


Anbefalte innlegg

Da har jeg bestemt meg for å lage ny casemod. begynner å bli en stund siden jeg har laget noe nå, så syns det er på tide.

Tidligere casemods som mange av dere kanskje har kjennskap til:

 

- Tux

- Bender

- Leela

- Stewie

- Crazy Slug

- TG Roboten

 

Denne gangen blir det ikke en figur desverre, men et pc kabinett formet som en stor absolut vodka flaske.

Grunnen til at jeg akkurat skal lage en stor absolut flaske er at jeg har begynnt å samle på absolut flasker og vil lage en pc som står i stil med flaskene siden samlingen min står på samme rom pc'ene mine.

 


samling.jpg

 

regne med å få til å oppdatere med bilder løpet av uken hvis jeg får skaffet det jeg skal bruke som skrukorken på flasken.

denne kommer til å bli ca 1meter og 20 cm høy og skal ha plass til vanlige pc komponenter, så ikke noe nano/pico eller mini-itx denne gangen.

 

Kommentarer legges her: Kommentarpost

Endret av Bizardo
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Fått gjort litt i dag:

 

- Fått tak i et stort plastrør

- Skrudde ned stuelampa (lampeskjerm ifra ikea av stål)

- fått tak i et mindre plastrør

 

Klipte til lampeskjermen med ei blekksaks slik den passet på toppen av røret.

det store plastrøret skal være 10 cm kortere for å passe med målene iforhold til en 0,7L flaske, dette blir gjort senere. og selve flaskehalsen må også kappes litt, men må finne noe jeg kan bruke som skrukork.

 

Her er et dårlig mobil bilde. får tak i kamera senere for bedre bilder.

pic000066.jpg

 

Hele flasken skal senere dekkes i polyester og pusses ned slik alle skjøter blir dekket. DVD platen på modten skal byttes ut med klistremerket som er på selve flaskene, bare i større størrelse. så skal jeg få noen til å lage et stort klistremerke med "Absolut Computer". selve flasken skal lakkeres hvit og skriften skal være blå.

så blir det muligens et vindu på siden eller frempå flasken. Kanskje jeg kommer til å lage dobbelt glass med vann innvendig og en liten pumpe som lager bobler, men ikke helt bestemt ennå, tiden får vise. Powerbutton blir å trykke inn den runde logoen på toppen av flasken. Cd-brenner blir nederst på flasken.

Neste skritt i denne workloggen er å finne igjen hovedkortplaten jeg brukte på min Tux casemod og skjære hull bak for å sette inn denne, og lage hull til radiator og PSU :)

 

Kommentarer legges her: Kommentarer

Endret av Bizardo
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Da har jeg fått tak i et gammelt hovedkortbrett ifra en kompis til bare 50 Kr :) og så har jeg fått laget flasketoppen, den lille korken på bildet er orginalstørrelsen på en vanlig flasketopp.

Har også kjøpt inn hvit Karbonfolie som jeg skal prøve å foliere flasken med, men blir det ikke et bra resultat lakkerer jeg flasken hvit istedet.

 

pic000083.jpg

 

Kommentarer legges her: Kommentarer

Endret av Bizardo
  • Liker 1
Lenke til kommentar

En ting jeg glemte å nevne, hele prosjeket blir kun laget med handkraft,noe som vil si

Ingen elektroniske hjelpemiddler som stikksag, elektrisk drill, vinkelsliper osv.

det jeg kommer til å bruke er en Blikksaks, papirsaks, Leatherman Supertool.

 

Blikksaksen ble brukt til å klippe lampeskjermen på toppen slik den ble tilpasset røret, holder nå på å skjere hull for å festehovedkortplaten, dette gjør jeg ved å bruke kniven på leatherman og strikke og skjere hull, deretter bruker jeg sagen på leatherman til å kappe hullet med handkraft. Hvorfor ? for å bevise at man trenger ikke fancy utstyr som sveiseutstyr, kappsag and andre verktøy som jeg har brukt på mine tidligere prosjekter. Ikke alle har sånnt utstyr, og jeg skal bevise at det er mulig å lage en fet casemod med bare ting man har i et lite verktøyskrin :) skal jeg borre hull til skruer så bruker jeg sylen på leatherman til det går hull, men husk jeg bruker kun lette matrialer som plast og aluminium og noen treplater. hadde jeg brukt stål hadde det nok blitt litt drøyt å gjort det samme.

Lenke til kommentar

På tide med en STOOOR oppdatering, i går var det helligdag og fri ifra jobb, perfekt dag for å få gjort veldig mye med min casemod :-)

 

PSU Brakett :)
pic000099.jpg

 

 

Bunnplate til bunnen over PSU

 

pic000106.jpg

Foliert og vindu er skjert ut :)

pic000100.jpg

Baksiden

pic000103.jpg

 

Foliert på innsiden og montert platen over PSU
pic000108.jpg


Printet på logoer i fronten.
pic000109.jpg

Bunnteksten

pic000111.jpg

Hardware montert :D og fungerte på første forsøk.

pic000112.jpg

Baksiden
pic000114.jpg

Montert inn blå led stripes
pic000120.jpg

pic000119.jpg

Kommet ganske langt på 1 dag og begynner å bli ferdig,
Det som mangler:
- Montere viftegrill bak,
- Sette inn vindu i front

- Montere 120mm vifte i vindu i front

- Feste fast toppen til selve flasken (den ligger nå bare løs på toppen)

- Montere powerknapp i korken (når du skrur korken mot venstre slår den seg på, vrir du mot høyre så er det reset.
- Sette inn harddisk ramme.

 

ellers er det noe finpuss som mangler resten kommer neste uke en gang hvis jeg får skaffet et tynnt plexiglass som kan bøyes nok til fronten.

 

Legg til kommentarer her: Kommentarer

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...