Gå til innhold

"Anbefalt" strømforsyning til Crossfire/SLI


Anbefalte innlegg

Jeg er på leting etter å få prøvd meg på Crossfire eller SLI build der jeg har funnet både skjermkort og masse andre deler jeg er interessert i. Men jeg lurer så fælt på hvor mye strøm jeg trenger for å drive detta?

 

Legger inn link på en "ønskeliste" fra Komplett.no der jeg har samla en del.
https://www.komplett.no/k/shoplist.aspx?mode=receive&si=1361261&su=F7B28F08-E577-4726-8384-4BB89B820255

 

Delene som er der er en blanding av hva jeg allerede har og hva jeg ønsker meg, men hvilken PSU jeg trenger er fortsatt usikkert.

 

Derfor, om jeg kjører på meg en prosessor med strømkrav på 125W og 2stk skjermkort med "påkrevd strømforsyning" på 500W per. skjermkort, gjør det da at jeg krever en PSU med 1125 bare for de + alle de andre komponentene? At jeg da burde kaste pengene etter en PSU på 1250W som vist i ønskelisten?

 

Er i besittelse av en PSU på 750W nå, men er veldig usikker på om jeg er dum som kjøper de delene med kun 750W, eller om jeg overlever det?

 

*Ingenting er bestilt eller kjøpt ennå.*

 

Takker for svar på forhånd!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ville mye heller gått for ett 290/290x enn 270x CFX.

 

Det vil oppleves som bedre! Så kan du heller kjøpe et 290/290x om et år eller noe å se om du ønsker CFX da.

270x kortene du har satt opp er "bare" med 2 GB GDDR5 også, du bør gå for 3 eller 4 (som er blitt mer standard i dag). 270x er entry level spillkort, og er bang-for-the-buck .. Men jeg ser absolutt ingen grunn til å sette disse i CFx, iallfall ikke når du skal ha nye komponenter nå. Hadde du hatt et fra før, og kom over ett til for en rimelig penge kunne jeg skjønne det ..

 

Når det gjelder PSU kjøp så dyr du har råd til :) Litt flåsete sagt kanskje, men det er noe i det.

Les litt på førsteposten her https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=1569444&st=0

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...