Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Personlig elsker jeg denne turnusen. Jeg har 60000 kr ekstra i årsinntekt på grunn av tilleggene for natt og helg. Man jobber færre timer i måneden (153 timer), men har bedre grunnlønn som kompensasjon. Tidligere jobbet jeg mobilt, men nå jobber jeg stasjonært på et rolig sted. Det fine er at vaktene på 10 timer føles kortere enn når jeg jobbet 7,5 timer om dagen. Jeg liker den rolige atmosfæren når det er natt, og har ikke problemer med å omstille meg. Jeg klarer fint å kombinere dette med samboer og barn. :)

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Det hørtes jo kjempe greit ut. Har hatt nattvakt før, men å ha det som turnus, især 7-7 tenkte jeg kanskje kunne bli litt tungt for kroppen og sinnet? Men så er det jo betryggende å få vite at det faktisk funker :)

Noen synes det er tungt, andre ikke. Du må bare prøve. :)

Lenke til kommentar

 

Det hørtes jo kjempe greit ut. Har hatt nattvakt før, men å ha det som turnus, især 7-7 tenkte jeg kanskje kunne bli litt tungt for kroppen og sinnet? Men så er det jo betryggende å få vite at det faktisk funker :)

Noen synes det er tungt, andre ikke. Du må bare prøve. :)

Har tjener du i året med den turnusen?

Lenke til kommentar

 

 

Det hørtes jo kjempe greit ut. Har hatt nattvakt før, men å ha det som turnus, især 7-7 tenkte jeg kanskje kunne bli litt tungt for kroppen og sinnet? Men så er det jo betryggende å få vite at det faktisk funker :)

Noen synes det er tungt, andre ikke. Du må bare prøve. :)

Har tjener du i året med den turnusen?

 

Går man ut i fra tariff med 7 år på baken vil det røflig si: 345000 + 60000 <--- nevnt lenger opp som tilegg: 404500 brutto , så er der vell et fagbrev også inni bilde, så litt over vil jeg tro.

Lenke til kommentar

 

 

Det hørtes jo kjempe greit ut. Har hatt nattvakt før, men å ha det som turnus, især 7-7 tenkte jeg kanskje kunne bli litt tungt for kroppen og sinnet? Men så er det jo betryggende å få vite at det faktisk funker :)

Noen synes det er tungt, andre ikke. Du må bare prøve. :)
Har tjener du i året med den turnusen?
Jeg har 7-9 år med ansiennitet og fagbrev. Ca 30000 kr i måneden etter det nye lønnsløftet i april, pluss 5000 kr i tillegg. Kunne klart ytterligere 2000 kr mer om jeg hadde hatt samme turnusordning på en flyplass. Ikke uvanlig at jeg havner på 430000-450000 i årslønn med alle helligdagene inkludert. Ikke så ille til å være vekter.

 

Edit:

 

For eksempel tjente jeg rundt 47000 kr i påsken på grunn av helligdagene. Får nesten det samme i mai. :)

Endret av ^Th0mas^
Lenke til kommentar

 

 

 

 

Det hørtes jo kjempe greit ut. Har hatt nattvakt før, men å ha det som turnus, især 7-7 tenkte jeg kanskje kunne bli litt tungt for kroppen og sinnet? Men så er det jo betryggende å få vite at det faktisk funker :)

Noen synes det er tungt, andre ikke. Du må bare prøve. :)
Har tjener du i året med den turnusen?

Går man ut i fra tariff med 7 år på baken vil det røflig si: 345000 + 60000 <--- nevnt lenger opp som tilegg: 404500 brutto , så er der vell et fagbrev også inni bilde, så litt over vil jeg tro.

Ikke langt unna. Vi gikk akkurat opp litt i lønn. Jeg har rundt 360000 kr i grunnlønn med fagbrev nå. Helligdagene og tilleggene trekker kraftig opp.

Lenke til kommentar

Viktig å ikke glemme at forbundet var flinke ja, at de klarte å holde fagbrevtillegget uberørt og heve natt og helg tillegg med 1 hel krone hver :huh:

 

345000 summen så var de nye 5 kronene inkludert + 7 års ansinitet, men det er vell litt mer veilende beløp som er oppført.

Fagbrevtillegget står uberørt fordi for få vektere har det. Har planer om å søke offentlig jobb så snart sjansen byr seg.

Lenke til kommentar

 

Viktig å ikke glemme at forbundet var flinke ja, at de klarte å holde fagbrevtillegget uberørt og heve natt og helg tillegg med 1 hel krone hver :huh:

 

345000 summen så var de nye 5 kronene inkludert + 7 års ansinitet, men det er vell litt mer veilende beløp som er oppført.

Fagbrevtillegget står uberørt fordi for få vektere har det. Har planer om å søke offentlig jobb så snart sjansen byr seg.

 

DSS?

Lenke til kommentar

 

 

 

Viktig å ikke glemme at forbundet var flinke ja, at de klarte å holde fagbrevtillegget uberørt og heve natt og helg tillegg med 1 hel krone hver :huh:

 

345000 summen så var de nye 5 kronene inkludert + 7 års ansinitet, men det er vell litt mer veilende beløp som er oppført.

Fagbrevtillegget står uberørt fordi for få vektere har det. Har planer om å søke offentlig jobb så snart sjansen byr seg.

DSS?

For eksempel. Du har også arrest, ambasader, sykehus, tinghus osv.

Lenke til kommentar

Noen som kan noe om ferie i 7-7 turnus?

 

Jobber 7-7 nu, å man jobber jo inn fri uka.

Men arbeidsgiver sier ferien starter fra dagen man går på fri, når jeg har 7 dager avspasering til gode.

 

Lest litt regler å sånt, men skjønner fint lite av det.

Lenke til kommentar

Noen som kan noe om ferie i 7-7 turnus?

 

Jobber 7-7 nu, å man jobber jo inn fri uka.

Men arbeidsgiver sier ferien starter fra dagen man går på fri, når jeg har 7 dager avspasering til gode.

 

Lest litt regler å sånt, men skjønner fint lite av det.

Tull.

 

Det er nøyaktig det samme som dagturnus, bare at jobbukene er 71 timer. En friuke på denne turnusen har du faktisk opparbeidet deg på forhånd. Tell timer, ikke dager. Du skal IKKE notere en opparbeidet friuke av din ferietid.

 

Om du vil at noen skal gi deg en god forklaring, søk opp gruppen Vekter på Facebook og spør der.

Endret av ^Th0mas^
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...