Gå til innhold

Jeg er på jakt etter en HDMI switch med TOSLINK ut


Anbefalte innlegg

Til min "mini" hjemmekino trenger jeg en HDMI switch med 4 stk DHDMI inn (for å veksle mellom tuner, mediespiller, konsoll og PC) og som har både HDMI ut (til projektor) og TOSLINK ut (til Sonos Playbar).

 

Har forsøkt med denne fra König som på papiret skulle løse alle mine behov. Det viste seg imidlertid at den funka dårlig så den er returnert.

 

Har søkt litt på nettet og har m.a. funnet denne boksen fra Elector som også ser ut til å ha de funksjonene jeg har behov for.

 

Tenkte imidlertid før jeg bestiller denne (fra en for meg ukjent prdusent) å sjekke med forumet om noen har erfaringer med dette produktet eller har andre forslag til hvordan jeg kan løse dette behovet?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det var egentlig et ganske merkelig problem. For noen kilder, f.eks. en WD TV Live jeg har, funka det helt fint. For andre, f.eks. TV tuneren, kunne det ta opptil et minutt før bildet kom frem, og da oftest i 4:3 format. For andre, f.eks min Wii U konsoll, fikk jeg ikke frem noe bilde i det hele tatt.

 

Om jeg koblet switchen til en TV fungerte imidlertid alt helt fint.

 

Mitt beste tips er at det er noe med kompabiliteten mellom switch og projektor ift. HDCP, men dette er ting jeg egentlig ikke vet noe om....

 

 

Sendte som sagt switchen tilbake til butikken og fikk da beskjed om at de mener det var en feil på den og de ville sende en ny når de fikk den inn igjen til lager. Har egentlig ikke store trua men siden det ikke finnes noen alternative produkter (som jeg vet om) tilgjengelig i norske butikker så gir jeg den en sjanse til.

Lenke til kommentar

Skulle gjerne handla på eBay men så lenge det tydeligvis er mulighet for å få produkter som ikke er kompatible med hverandre og/eller oppleve denne type (for meg) uforklarlige problem, er det veldig greit å ha norsk kjøpslov og servicevillige leverandører å forholde seg til. SÅ mye penger er det tross alt ikke å spare....

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...