el_cash Skrevet 12. oktober 2003 Skrevet 12. oktober 2003 et litt spesielt spørsmål: hvilket program kan jeg bruke for å se innholdet i .dat-filer? saken er som følger: jeg har brukt "files and settings transfer wizard" i winxp til å ta backup, og jeg vil gjerne se hva som faktisk ligger lagret i .dat-filen som ble laget. wizarden laget en fil som heter "IMG00001.dat" samt en som heter kun "status" - sistnevnte har ingen filendelse eller program assosiert, det er kun en fil av type "file", intetsigende nok. håper noen kloke hoder kan hjelpe meg med dette!
tasle Skrevet 13. oktober 2003 Skrevet 13. oktober 2003 Det finnes ingen spesielle dat-fil programmer. Du kan bruke en hex-editor, eller prøve å åpne den med notisblokka. Innholdet i en slik datafil er imidlertid konstruert /oppsatt av programvareutviklerens slik at det er ikke noen spesiell og fastlagt "logikk" i utseende av det, bortsett fra det som programmereren har konstruert.
el_cash Skrevet 13. oktober 2003 Forfatter Skrevet 13. oktober 2003 takker for svar! får prøve å leve med at det ikke er noen "bedre måte" å se filen på.
Jesper Karsrud Skrevet 13. oktober 2003 Skrevet 13. oktober 2003 se om du finner et program som heter K-dat på google... vet ikke om det fungerer på andre .dat filer, men man kan i hvertfall se filnavnet på de filen man har lasta ned fra Kazaa Lite... men du kan jo sjekke
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå