Gå til innhold

Den usynlige oppfinnelsen som styrer absolutt alt (Ekstra)


Anbefalte innlegg

WIFI blir bare dårligere og dårligere på rekkevidde med høyere frekvens. De burde laget er standard som kunne brukes i hele nabolaget. Jeg bruker N på 2,4 og 5 og det dekker knapt nok til å dekke på utsiden av leiligheten.. Hadde vært greit om ruterne hadde mulighet til å sette opp en retning styrt antenne iallfall.  Så kunne jeg brukt Wifi på telefonen når jeg er hos naboen...

 

Har veldig mye å si hvilken ruter du har. Det finnes rutere som ikke er i nærheten av å gi dekning i et helt hus, og så finnes det rutere som klarer dette lett. Det har lite å si hvilken frekvens du sender på hvis senderen er for svak uansett. Dessuten er fart ganske viktig på WiFi. Det er derfor nyere utstyr kommer med 5 GHZ, for å muliggjør høyere overføringshastigheter. Selvfølgelig kunne de brukt lavere frekvenser. Alle frekvensbånd er jo ikke tilgjengelige, og gitt hvor mange WiFi sendere det er er poenget til blinc og veldig bra. (Hadde blitt for mye trafikk, som hadde skapt interferens og alle ville fått problemer)

 

Hvis hele nabolaget skulle kunne bruke det...... blir lett over 100 nettverk, for ikke å snakke om blokker i byer. Det hadde skapt MYE problemer. Tror folk lett kan betale et par hundrelapper for kraftigere ruter fremfor å måtte slite med interferens problemer daglig.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...