Gå til innhold

Enkleste og billigste måten å overføre lyd & bilde trådløst fra PC til TV & forsterker?


Anbefalte innlegg

Jeg har denne TV-en, og en gammel (70-talls) Pioneer Receiver

Jeg har planlagt å kjøpe denne PC-en.

 

Jeg har lyst til å overføre bilder fra PC-en til TV-en, og lyd fra PC-en til forsterkeren. Det enkleste og billigste er selvfølgelig en stk. HDMI-kabel og en stk. 3,5mm -> 2xRCA kabel, men hvor enkelt og billig kan man gjøre det trådløst?

 

Kan man f.eks. skaffe en bluetooth lydmottaker (som denne) som kobles til forsterkeren, og en billig digital receiver (som denne) som kobles til TV-en, og få et like godt resultat som om det var kablet - eller vil man risikere hakking eller usynk pga. flaskehalser i det trådløse nettverket og/eller økt arbeidsbyrde for maskinen?

 

Hvilke krav stilles forresten til den trådløse ruteren?

 

Lenke til kommentar
  • 2 måneder senere...
Videoannonse
Annonse

Lyd er ikke npe problem, du kan bruke 3,5mm-->RCA ut fra hodetelefon utgangen på TVen. Og la lyden komme til TVen med HDMI signalet.

 

Den trådløse vil nok fungere, det står at den er HDMI 1.3, noe som betyr at den skal støtte 1080p. Problemet med slike er at du vil slite med signal styrken. Dette kommer ann på hvor langt unna PCen er, og om det er vegger, og hvilke type vegger som er i mellom. Betong er det største problemet.

 

Hvis du skulle få problem med 1080p, så kan man sette ned signalet PCen sender til 720p, og dermed halvere dataoverføringen som trengs. På normale bilder så er ikke det all verdens forskjell.

 

 

Det store spørsmålet er hva du skal bruke dette til. Det kan være en enklere løsning hvis du sjekker ut Chromecast fra Google, koster 300,-, og spiller av via trådløst nettverk i stedet. Den har fortsatt litt få muligheter, men det kommer fler og fler muligheter etter hvert. Man kan med den kjøre youtube videoer, musikk osv til TVen, og styre enten via PC (tror det er kommer nå), eller via smarttelefoner.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...