Gå til innhold
Spørsmål om hus eller oppussing? Still spørsmål her! ×

Behandle flisete tregulv!


Anbefalte innlegg

Hei! Jeg har midlertidig flyttet inn i en leilighet som har tregulv, og så er det slik at ved kontorplassen, så er det veldig slitt og flisete rett under der kontorstolen alltid har stått og trillet rundt.

 

Da er spørsmålet mitt til dere som kan: Hvordan kan jeg behandle tregulvet og repapere det, slik at jeg fjerner/reduserer flisene? Gjerne forklar litt simpelt, er aldeles ingen snekker her.

 

Jeg er klar over at jeg kan kjøpe kontorstolunderlag, så jeg vil ikke ha et slikt svar :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hvis det er midlertidig, noe jeg tolker som at du leier(?), så er det nok nettopp svaret "kjøp underlag" som er det eneste riktige. Reparasjoner av slitasje etter forrige leietaker er eiers ansvar -og jeg håper det er anmerket at skadene var der fra før?

 

Det som kan gjøres er alt fra (i stigende rekkefølge til det mest omfattende...) sliping, høvling, eller bytte hele gulvet. Etter sliping eller høvling bør det lakkeres eller oljes på nytt. Ingen av delene er noe særlig egnet gjør-det-selv-oppgave for en som ikke er snekker...

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Hey, takk for svar! Jeg leier ja, men det er innen familie, så det er mest for å pusse opp litt samtidig som jeg leier her. Jeg har styrt littegran med grønnsåpe olje og vært litt snill med treverket, det ser faktisk ut til å hjelpe en del. Kontorstolen ruller bra, og mindre fliiser for øyeblikket.

 

Vet at det hele er en midlertidig løsning da, siden det blir slitasje uansett hva uten underlag.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...