Gå til innhold

Seagte NAS


allak

Anbefalte innlegg

Hei,

 

Har denne NASen stående hjemme, kablet.

http://www.seagate.com/external-hard-drives/desktop-hard-drives/goflex-home/?sku=STAM3000100#

 

Det er mye forstyrrelser på nettett der jeg bor så når jeg overfører store filer trådløst får jeg ofte brudd, det går også svært sakte.

 

Er det noen som vet om jeg kan koble denne rett på pc som en "usb" å overføre filer på den måten?

 

Om jeg tar selve kasetten utfra foten er det en SATA kontakt i bunn. Jeg har kjøpt meg en SATA--->USB i håp om at dette skulle fungere. Får bare beskjed om at pc ikke klarer å laste ned driver, så får altså ikke tilgang....

 

Noen med tips til fremgangmåte for å overføre filer rett fra pc(med kabel imellom), eller går dette rett og slett ikke?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Kan jeg overføre filer via nettverkskabel? :) Svarte litt kjapp, ser at du kanskje mente at jeg skulle koble maskinen via kabelen til samme routeren som nasen er plugget inn. Og det er en løsning, men det blir litt tungvint når den stasjonære står i ett annet rom, så det beste for meg ville vært å tatt med nasen til pc, ikke omvendt, men mulig det ikke går?

Endret av Allak
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-XHLacM

Krysset nettverkskabel fra NAS-et og rett i PC-en burde fungere helt greit. Mulig du må sette opp statiske IP-adresser før du kobler til, hvis de ikke klarer å bli enige seg i mellom. :)

Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...